Als je vanuit Bali je visum voor Indonesie wil verlengen, naar welk land kun je dan het goedkoopste toe reizen?

Toegevoegd na 8 minuten:
Of wat is de goedkoopste manier om het visum te verlengen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (1)

Hangt er vanaf hoe lang je wilt blijven.
In principe kan dit in Indonesie geregeld worden.
Zie hieronder:

Verlengingen

Toeristen-visa die je op voorhand aanvraagt zijn te verlengen in Indonesië. Hier komt echter wel het een en ander bij kijken, omdat je vanaf de eerste verlenging een sponsor nodig hebt. Deze sponsor moet in hetzelfde gebied wonen als jij verblijft en moet de verlengingen officieel voor je regelen. De kosten van een verlenging zijn 250.000 Rupiah per maand, maar houd er rekening mee dat zelf het visum verlengen een langdurig en langdradig iets is.

Je kunt dit beter overlaten aan mensen 'in de buurt van' een immigratie-kantoor. Je levert aan hen de benodigde papieren aan en zij zorgen - voor een extra zakcentje dat je tevoren afspreekt - dan voor de verlenging. In principe werkt dit hetzelfde als in Nederland gebruik maken van een visumdienst.

Je kunt je toeristenvisum verlengen tot maximaal 180 dagen, in praktijk dus vier of zelfs vijf verlengingen van 30 dagen. Houd er rekening mee dat je bij de derde verlenging zelf naar het immigratiekantoor moet om je pasfoto en vingerafdrukken (beiden digitaal) af te staan. Een visum on arrival is slechts één maal met 30 dagen te verlengen.