kan je met de boot van rusland naar alaska?

En dan bedoel ik als toerist.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
10.3K

Het beste antwoord

Er gaan geen passagiersboten heen en weer tussen Alaska en Rusland (wel zou je via Vancouver naar Rusland kunnen varen).

Zie ook de (engelstalige) reactie op dit forum:
http://www.lonelyplanet.com/thorntree/thread.jspa?threadID=1896247

In de toekomst is er misschien wel een verbinding mogelijk, niet per boot, maar per trein, dit zegt wiki:

"De tunnel onder de Beringstraat is een vooralsnog geplande tunnel met breedspoorweg onder de Beringstraat. Rusland kondigde op 17 oktober 2007 aan bovengenoemde tunnel aan te leggen in samenwerking met de Verenigde Staten. Dit zal de langste spoorverbinding worden die ooit is aangelegd. De tunnel zal een vaste verbinding gaan vormen tussen Europa en Azië aan de ene kant en Amerika aan de andere. Hiermee komen al deze continenten aan elkaar vast te liggen. Wanneer en of deze tunnel er gaat komen, is onbekend.
Op 15 september 2008 heeft een Nederlandse fysisch geograaf een alternatief plan gepubliceerd [1] voor een mogelijke spoorverbinding tussen Eurazië en Amerika: een 300 kilometer lange dam ten zuiden van de Beringstraat. Deze zogeheten St. Lawrence Dam zou Siberië en Alaska via St. Lawrence Island verbinden. De tunnel onder de Beringstraat zou daarmee overbodig worden. Beoogd effect van de dam is afremming van Arctische ijssmelt en methaanemissies."

http://nl.wikipedia.org/wiki/Tunnel_onder_de_Beringstraat
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ItisILeClerc
12 jaar geleden
leuk, kun je met de trein van Vuurland naar Kaapstad
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oef, dan prefereer ik denk ik toch het vliegtuig... worden mij iets teveel overstappen :)

Andere antwoorden (1)

Er zijn cruises die vanuit Alaska naar Rusland gaan, maar er gaat geen veerboot. Soms nemen vrachtschepen passagiers mee. Zie hier wat uitgebreidere info in het Engels: http://www.lonelyplanet.com/thorntree/thread.jspa?threadID=1896247
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dezelfde link als ik al gegeven heb, ik vraag me af waar je die vrachtschepen uit die link haalt?