Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag je de hond los laten lopen in de Belgische Ardennen?

Ik weet dat een hondsdolheid enting verplicht is. Lang geleden heb ik ooit ergens gelezen, dat je op moet letten wanneer je, je hond los laat. Omdat er ook mensen zijn die de hond kunnen vergiftigen. Dit omdat de mensen bang zijn voor hondsdolheid uitbraak. Klopt dit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
4.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Zo ver ik weet worden loslopende honden zonder pardon afgeschoten!!!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In België is de officiële wetgeving, net als in vele andere landen overigens, dat honden aan de lijn moeten. De VVV geeft aan dat het niet aanlijnen in de praktijk echter wel gedoogd wordt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bekijk deze link eens:

http://buurtlink.nl/3831EZ/kaart#
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee sorry, met deze site kan ik de info niet vinden. Toch bedankt voor je antwoord!
Ha, die Platje;

Mijn broer en schoonzus zijn vorige maand nog een weekje in die streek op vakantie geweest en die hadden zes honden mee. Ik heb foto's gezien waarop het hele span lekker in de bossen los loopt te scharrelen, dus als het al keihard verboden is dan valt dat blijkbaar wel te omzeilen....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat klopt. Honden mogen niet zomaar losgelaten worden. Ik weet niet hoe het in België geregeld is, maar óf Eddijst heeft gelijk over het afschieten, óf je krijgt een boete..

Hou de hond maar gewoon aan de lijn, voor het geval dát..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding