Wat moet ik nog absoluut gaan bekijken in de volgende plaatsen in Schotland?

We komen aan met de boot in Harwich. Hier vandaan gaan we naar Alnwick voor een bezoek aan Alnwick Castle. Ook wel bekend van 'Harry Potter'. Om vervolgens 111 km noordelijker 'Edingburgh Castle' (by night) te bezoeken. De reis zet zich voort naar Kilmornack voor een bezoek aan de originele winkel van 'Jonnie Walker' en wellicht een bezoek aan de disteleerderij, indien mogelijk. Aangezien hier vooralsnog geen info over te vinden is. Vervolgens 95 km verder de omgeving van Dumfries voor de rijke historie aan kasteel ruïnes uit de verre geschiedenis. En tot slot Salisbury voor een bezoek aan 'Stonehenge'. Om via Dover met de boot terug te gaan...

En dat alles in 6 dagen, omdat ik me als ZZP'er even niet meer tijd kan veroorloven...

Iemand nog tips voor de genoemde plaatsen in Schotland?

Toegevoegd na 2 minuten:
Ooh ja...

'Alnwick' en 'Salisbury' liggen niet in Schotland maar op de route en zijn de moeite waard om 50 km extra te reizen...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
1.6K

Het beste antwoord

Ik vraag me eigenlijk voornamelijk af waarom je de overtocht Hoek van Holland-Harwich kiest als je bestemming Schotland is, volgens mij had je dan beter kunnen kiezen voor de overtocht IJmuiden-Newcastle (dan kom je ook redelijk in de buurt van Alnwick Castle uit).

Anyway, je zult er wel een reden voor hebben.
Er is zoveel te zien en te doen in Schotland, dat het te ver gaat om het op te sommen.
Onderstaande link toont heel veel informatie, waaronder een kaart van Schotland. Als je op die kaart op een bepaalde regio klikt, krijg je allerlei informatie over wat er in die regio allemaal te doen is.
Verder staat er o.a. een routeplanner op en tips van locals (altijd waardevol) :

http://international.visitscotland.com/nl/

Have fun!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals je weet ben ik ZZP'er en de dag overtocht Hoek - Harwich is de meest gunstigste. Anders moest ik 5 klanten laten vallen. En nu maar 1... En aangezien ik vervelende ervaringen heb met varen op zee doe ik dit liever als ik wakker ben. Als ik dan onverhoopt zeeziek wordt dan ben ik liever gewoon wakker dan dat het me een nachtrust kost... Het alternatief was Calais - Dover, omdat die boot minimaal 36 keer op en neer vaart. Dit heeft als nadeel dat je op de heenweg meer kilometers maakt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh, oke, je wilt niet 's nachts varen, kijk, dat verduidelijkt een hoop. Ik heb namelijk ooit IJmuiden-Newcastle gedaan, vond het super, 's avonds aan boord, 's morgens er af, lekker slapen en fris van boord, maar inderdaad, als je een dag-overtocht wilt maken, dan worden de keuzes een heel stuk beperkter.

Andere antwoorden (1)

Mijn belangrijkste tip zou zijn:
bekijk Glasgow, een mooie stad met een ruige onderstroom. Dit ligt pal op je route.
Net ietsje verder is Loch Lomond, waar je het "echte schotland" te zien krijgt, een schitterende omgeving.
Daar zie je waar Schotland over gaat: het land zelf!

Maar ik vraag me eigenlijk af of je wel goed naar de kaart hebt gekeken: volgens mij zit je met jouw plannen alleen maar in de auto! Salisbury is niet "maar 50 km om" Maar een detour van meer dan 250km. Bovendien is het ongeveer 700km van Harwich naar Edinburgh, een volle dag rijden, want ook in Engeland is het druk op de weg. (Je moet over de M1, een van Engelands drukste) En weer terug ook. Natuurlijk moet je zelf weten hoe je je vakantie invult.
Mijn advies: laat Salisbury varen(Stonehenge kan ook weleens tegenvallen) , zodat je meer tijd hebt om iets van Schotland te zien.
Alvast veel plezier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We komen om 20 uur aan in Harwich en de M1 is altijd te omzeilen. Kwestie van een goede routeplanner, tomtom en wegenkaart.;-) En Alnwick - Edingburgh is via de toeristische en mooie route maar 111 km. Dumfries - Salisbury is iets meer dan 520 km. En dit is geen eens via de M1... Maar Stonehenge is net als Alnwick, Edingburgh en Kilmornack een must. Bovendien is alles uitvoerig en doordacht geplannend. En van Edingburgh via Kilmornack naar Dumfries is iets meer dan 200 km. Dus in één dag te doen inclusief de planning