Als er geen goede informatie wordt verstrekt bij mijn reisaanbieder, hoe kan ik dan toch krijgen waarvoor ik betaal?

Er is bij Arkefly een wijziging in het cateringconcept doorgevoerd dat Gambia en Kaapverdie bij Europa en het Middellandse zeegbied horen qua catering. Dit staat niet vermeld op de site van Kras bij het boeken, noch in de papieren die we thuis hebben gekregen. Pas bij het online reserverenvan de stoelen in het vliegtuig blijkt dat de maaltijden betaald moeten worden. Ik vind dat dit vooraf duidelijk in de informatie van de diverse seat classes had moeten staan. Ook op de site van Arkefly staat dit niet vermeld. Alleen onder het kopje "maaltijd reserveren' staat het wel, maar daar kijk je niet als je toch denkt dat je al een maaltijd krijgt. Geen enkel begrip van Kras hierover , en zij erkennen hun eigen fout niet. Ik wil graag weten waar mijn rechten liggen in deze.

Toegevoegd na 23 uur:
het is zeker niet zo dat ik denk dat ik er recht op heb. het staat duidelijk vermeld in de documentatie van Kras. ik citeer: maaltijden verre bestemmingen inclusief Gambia en Kaapverdië. kan er niets anders van maken....

Weet jij het antwoord?

/2500

Red mijn vakantie, alberto Stegeman en Rob Geus.

u kunt een klacht indienen bij de geschillencommissie reizen. hier zitten echter wel kosten aan verbonden en levert niet altijd wat op. wat u ook kunt doen is het er bij laten zitten en vervolgens nooit meer met Kras gaan reizen. Dat voornemen heb ik jaren geleden ook gemaakt, nadat Kras me tot twee keer toe erg ongemanierd behandeld had.

Wat ik niet uit je verhaal haal is of de maaltijden in het vliegtuig wel bij de reis hoorde op het moment dat je geboekt hebt. Is dit het geval dan zal Kras de maaltijden gewoon moeten regelen. Overigens geeft het feit dat jij DENKT dat maaltijden ergens bijzitten je natuurlijk geen recht ergens op. Meestal staan extra's zoals maaltijden in een vliegtuig expliciet vermeld indien wel inbegrepen en anders niet vermeld. Ik denk dat je in deze een verkeerde inschatting heb gemaakt en de fout niet bij Kras ligt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100