Het BNP van Tunesië is: $100.3 miljard
Het BNP van Marokko is: $153.8 miljard

Marokko is dus een rijker land
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
BNP : Aantal inwoners = bnp per hoofd. Dus dan weet je beter of een land welvarender is.

BNP per hoofd Tunesie = 3.852
BNP per hoofd Marokko = 2.865

Tunesie is dus welvarender. Het land heeft in totaal minder geld maar het hoeft het ook over veel minder mensen te verdelen.

Toegevoegd na 30 seconden:
Tunesie is dus het rijkst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je kijkt naar de koopkracht per hoofd van de bevolking is Tunesië welvarender.

Volgens het IMF verdiende de gemiddelde Tunesiër $ 9.454,-in 2010, en de gemiddelde Marokkaan $ 4.794,-

Kijk je naar de Human Development Index, de door de VN Index van de Menselijke Ontwikkeling, dan staat Tunesië op plaats 83 en Marokko op plaats 117