wie heeft er wandeltips voor Duitsland ? liefst in een bosrijke omgeving

Wij wandelen graag .gaan ook regelmatig een weekendje weg .
ik denk dat mensen die vaker naar Duitsland gaan best wel leuke tips hebben ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K

Het beste antwoord

Net zoals in Nederland eerst de ene voet vooruit en dan de andere.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Hessen is de bosrijkste deelstaat van Duitsland. Je kunt in principe naar een willekeurige plek in Hessen rijden, en ter plekke een leuke wandelroute zoeken.

Een paar voorbeelden vind je in de Bronnen.

Je kunt ook langs de Lahn wandelen. Soms kom je door dorpjes en stadjes, soms door bosrijke gebieden. Of je gaat naar de Vogelsberg, als het wat heuvelachtiger mag zijn. In het Schmelztal bij Salzböden wandel je helemaal vlak (door het dal zelf - landelijk maar weinig bos) of bijna vlak (langs de rand van het dal). Beide zijn een aanrader. Verder kan ik je de Dünsberg aanraden.

Als je daar toch bent, bezoek dan meteen Gießen en Marburg. En maak een mooie kanotocht op de Lahn, een ondiepe rivier met hier en daar een klein stroomversnellinkje. Ondanks de kleine stroomversnellinkjes kun je ook kleine kinderen met gemak meenemen.

Van een heel andere orde is Riddagshausen, bij Braunschweig. Wonderbaarlijk mooi dorp, helemaal hersteld in de oorspronkelijke luister. Van Riddagshausen wandel je over een vlak pad naar het oude klooster, dat ook helemaal hersteld is. Een echte aanrader - zie de onderste Bron voor een indruk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hessen is echt prachtig, met overal schattige dorpjes met fachwerk-huizen en frühstück-pensionnetjes om heerlijk onder dikke dekbedden uit te rusten van je wandelingen door de 'bergen'- ze zien er niet erg hoog uit, maar je moet flink klimmen, af en toe....
Ook de Eifel is aan te raden, of het Schwarzwald....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yep, Hessen ken ik redelijk goed - ik woon in een dorp vlakbij Gießen.
Nu weet ik niet van welke wandeltochten julllie exact houden, maar wellicht geeft deze site enige goeie tips....
Wij hadden er wat aan en hebben erg genoten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de buurt van Krov is het geweldig lopen, makkelijke en zwaardere tochten..