Waarom rijden ze in suriname aan de linkerkant van de weg?

Het is een oude kolonie van nederland, ze spreken nederlands. Waarom is dit dan anders? Is dit nog van de (ook uit die tijd) samenwerking met engeland? En waarom is dit dan uit engeland gebleven terwijl de rest zo nederlands lijkt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
6.8K

Het beste antwoord

Begin 19e eeuw, in de zgn. Franse tijd, stond Suriname (en ook het huidige Indonesie) onder Engels bestuur, dus werden de regels uit Engeland overgenomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is ooit getracht het weer te veranderen, maar dat zou veels te veel kosten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Zweden zijn ze in 1967 wel 'om' gegaan, de eerste dagen mocht er niet harder dan 20 km/h worden gereden. Maar ja, in Zweden is geld zat.