Ja. Toen wij in Hurghada waren konden wij het scheerapparaat, de radio en de koffiezetter niet gebruiken in ons hotel. De stekkers gaan wel in het stopcontakt maar niet ver genoeg. Koop maar een reisstekker.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Net als in Nederland is de voltage in Egypte 220V. Sommige stopcontacten zijn echter alleen geschikt voor stekkers met dunne polen, zodat een verloopstekker/ adapter nodig is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Egypte gebruikt men dezelfde soort stekkers en stopcontacten als onze (ongeaarde) stopcontacten.
Zoals op bijgaande Engelstalige wikipedia pagina te lezen valt is type C in het midden oosten en veel Afrikaanse landen in gebruik.
Als je lichte apparatuur zoals telefoonadapters of computervoedingen aan wilt sluiten dan zal er geen probleem zijn, alleen geaarde stekkers met dikke pennen zoals aan wasmachines zitten kunnen soms een probleem zijn.