Waar laat ik mijn koffer als ik met de ferry van Hoek van Holland naar Harwich wil en daarna met de trein naar Londen?

Ik wil met Stena Line 's avonds (22:00) van Hoek van Holland naar Harwich (aankomst 's ochtends vroeg). Vanuit daar met de trein naar Londen, dagje stad verkennen. Dan 's avonds weer terug naar Harwich en met een andere boot (wel van Stena Line) naar Hoek van Holland.

Nu wil ik een koffer (geen handbagage) meenemen om allerlei spullen in te doen. Die koffer wil ik niet de hele dag door Londen meeslepen, maar waar laat ik die? Zijn er in Harwich (voldoende) bagagekluizen? Of ben ik genoodzaakt deze mee te nemen met de trein naar Londen en daar (Liverpool Street Station) ergens op te bergen?

Of heeft iemand een soortgelijke reis al eens gemaakt en wat tips voor mij voor wat betreft bagage?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
4.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sinds 9/11 zijn bagage-kluizen geschiedenis geworden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook klant van Groupon? Mijn vrouw en ik gaan over 2 weken dezelfde trip maken en vroegen ons dat ook af.

Het beste antwoord

Ik maak die reis regelmatig. Het verschijnsel bagagekluizen is niet zo gangbaar in de UK. Meestal is er een "left luggage" waar bagage wordt bewaard tegen betaling. Voorzover ik mij herinner is dat niet op station Harwich International aanwezig. Op London Liverpoolstreet wel, en dat op volgende openingstijden:

Monday-Friday 07:00-23:00
Saturday 07:00-23:00
Sunday 07:00-23:00

Situated on platform 10.

Toegevoegd na 22 minuten:
Nog wat tips:
Station Harwich intl. ligt direct naast de Stena-bootterminal. Ongetwijfeld heb je het treinticket "meegeboekt"met je bootreis, dus je kunt met koffer en al gewoon, na de douanecontrole, doorlopen naar de al klaarstaande trein. Zet vooral op werkdagen(!) je koffer in een speciaal begagedeel aan begin/einde coupe, want op weg naar London stroomt de trein vol met forenzen, die je koffer niet dulden als je hun(?) zitplaats blokkeerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind dit het meest nuttige antwoord. Vooral je tip over de bagage in de trein ivm. forenzen voegt naar mijn mening veel toe. Bedankt.

Andere antwoorden (2)

"Bagagedepot
Op het station van Liverpool Street Station zijn er geen bagagekluizen aanwezig i.v.m. veiligheids redenen. Wel is er een bagagedepot (op perron 10). Kosten per stuk bagage bedragen ongeveer € 8,50 (£8.00). Het bagagedepot is geopend van 07.00 uur - 23.00 uur."

http://www.stenaline.nl/ferry/londen/dienstregeling/?p=1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij hebben dit ook gedaan, je hoeft toch alleen een schone onderbroek mee te nemen en toiletspullen!! Wij hadden beide een klein tasje met spullen en ging prima Zo!