We (moeder en kind) gaan voor het eerst op wandelvakantie naar Oostenrijk. Wie heeft er nog tips voor de voorbereiding en voor wat mee te nemen?

We hebben speciale wandelschoenen gekocht en een rugzak. Verder hebben we nog als tip gekregen voor in de rugzak: second scin pleisters, water, mobiel, Duits woordenboek, insectenuitzuigpen, insectenspray, insectencreme, noodrepen, geld. Wie heeft er nog meer tips voor in de rugzak tijdens het wandelen en voor in het algemeen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Die nieuwe schoenen hier in Nederland lekker rustig aan inlopen dat scheelt jullie daar een hoop ellende (pijn,baren etc.)
Verders natuurlijk zorgen voor voldoende water, power snacks, goede aansteker, aanmaakblokje, goede zaklantaarn, iso deken en als jullie heel extreem gaan doen noodsignalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ik ben enige tijd werkzaam geweest als berggids en ik kan je vertellen dat een wandelstok erg bruikbaar is (twee is nog beter)
Dit is veel beter voor je knieen, vooral bij het afdalen. En bovendien gebruik je met stokken veel meer spiergroepen dan alleen je benen.

(ik neem overigens aan, gezien je bestemming, dat het bergwandelen betreft)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die Norden Walking zijn inderdaad de beste, gezien je die op de juiste hoogte in kunt stellen en ze even lang zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Werkt heel fijn!
Erg fijn is zo'n waterzak met slang voor in je rugzak, kun wat drinken tijdens het lopen en je hebt ze in veel formaten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien een klein spelletje voor onderwegter afwisseling, stok kaarten ofzo
12 jaar geleden
Zorg altijd dat je voorbereid bent op een plotselinge omslag van het weer. Dus warme jas/trui en regenkleding. In de bergen kan het weer zomaar omslaan en er zijn weinig plekken om te schuilen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een pen en een notitieblokje zijn ook handig om bij je te hebben, evenals een pincet (denk aan doorns of een splinter o.i.d.), een tekenpen om evt. teken uit de huid te kunnen verwijderen (is iets anders dan een uitzuigpen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vergeet je opgeladen mobieltje niet. In noodgevallen kan je dan altijd een oproep doen. Vraag even ter plaatse of er bereik is op de route die je aflegt!
(Het heeft het leven van mijn neef en zijn meisje in Italië gered)