Als je in 3 weekjes veel mooie en gevarieerde natuur wilt zien moet je dan naar Australie of naar Nieuw Zeeland gaan?

Australie of Nieuw Zeeland?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (4)

Dan zou ik kiezen voor Nieuw-Zeeland, dat is een kleiner landoppervlakte, waarop eigenlijk alle natuurtypes voorkomen: Kusten, bergen, vlaktes, van alles.

Je ziet dus meer variaties in die korte tijd dan wanneer je dezelfde tijd in Australie verblijft.

Toegevoegd na 21 minuten:
Ik heb ooit ergens gelezen dat God de aarde schiep en van alle landschapssoorten een plukje over had en dat allemaal in NieuwZeeland gepropt heeft.

Ik heb 5 weken door Nieuw-Zeeland gezworven en moet zeggen dat diegene die dat geschreven heeft het goed gezien heeft.

Op het Noordereiland heb je vulkanen, gebieden met thermische activiteit, mooie, lange zandstranden, een kust vol met kleine eilandjes, maar ook kusten met kliffen.

Op het zuider-eiland warme, zandstranden, kusten met de typische pancakes-rotsen (heel apart), je hebt daar de Souther Alpes, een bergketen met bijbehorende gletsjers, je hebt er uitgestrekte vlaktes en je hebt er ook fjorden zoals in Noorwegen.

In mijn ogen is Nieuw-Zeeland één van de meest gevarieerde landen ter wereld.

Australie is ook heel mooi, veel verschillende landschapstypen, maar om daar veel variatie te zien, ben je eigenlijk aangewezen op binnenlandse vluchten, waardoor je al gauw duurder uit bent dan in Nieuw-Zeeland, waar alles prima met de auto te doen is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja tis maar wat je "mooi" vindt.
Oppervlakte van Nieuw Zeeland is inderdaad veel kleiner. (Dus makelijker af te reizen.)
Aan de ander kant zal Australië een meer gevarieerd natuur kunnen bieden.
Let ook op de ligging. (Nieuw Zeeland ligt behoorlijk zuidelijker, kouder dus.)
Dus tis maar net wat je zoekt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Australië heeft meer verschillende natuursoorten en is met binnenlandse vluchten goed te bereizen.

Vlieg eerst van Sydney naar Melbourne, boek een tour over de Great Ocean Road, ga van Adelaide naar Alice Springs (vliegen), doe daar een tour naar Uluru en Kings Canyon. Vlieg vervolgens naar Darwin voor een tour in (Naam kwijt) National Park. Dan een vlucht naar Cairns voor een trip door Daintree national park en vervolgens via Sydney weer terug.

Dan heb je alle typen die je maar wilt... eerst kustnatuur met mild klimaat, dan woestijnklimaat, dan (sub-)tropisch klimaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Drie weken voor NZ en/of Australië is echt veel te kort! Ben drie maanden geweest, waarvan vijf weken NZ. Heb nog niet alles kunnen bewonderen.
NZ heeft bijna alle soorten landschappen, behalve woestijn. Misschien wil je nog een mooie wandeling maken....er zijn veel mooie plekken! Maar Australië heeft dat ook.
Het is inderdaad zo dat de afstanden makkelijker af te leggen zijn dan in Australië, het is allemaal compacter. Eerlijk gezegd zou ik voor NZ kiezen, maar smaken verschillen hè :-). Ik heb er iig nog steeds heimwee naar!
Hou er wel rekening mee dat je ruim een dag aan het reizen bent, ook misschien last van jetlag...nu is het winter maar zij gaan de goede kant op (wij helaas niet...). Wat je ook gaat beslissen...succes!