Wij overwegen Griekenland als vakantieland volgend jaar. Maar wat als ze failliet gaan?

Verandert er dan iets drastisch? En wordt het dan heel duur of heel goedkoop om een reis te boeken en daar te verblijven?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (4)

Dan gaat het een zeer goedkope vakantie worden voor jullie, ze krijgen dan namelijk eennandere valuta dan de euro en deze zal een stuk minder waard zijn dan de euro!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als Griekenland failliet gaat kunnen ze nog steeds in de Euro blijven. Niemand kan een een land de Euro uitzetten.
Maar in het geval van faillissement worden een aantal vergaande belastingmaatregelen niet uitgevoerd, dat zal te merken zijn aan de prijzen.
Het vervelendste is een faillissement als je er op vakantie bent op dat moment. Dan kun je waarschijnlijk een tijd geen geld uit automaten halen, dat betekent cash meenemen uit Nederland.
escape
12 jaar geleden
Volgens mij weet niemand wat er precies gaat gebeuren als Griekenland failliet wordt verklaart. Kan lastig zijn als je net op dat moment in Griekenland bent. Griekenland is nu al veel goedkoper dan Nederland en wordt met alle problemen waarschijnlijk nog goedkoper.

Gewoon boeken en gaan !!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voorlopig is het nog niet zover, en ik durf te wedden dat als jullie een reis naar Griekenland boeken, jullie daar alles met de Euro zullen kunnen betalen. Tijdens het verblijf zul je weinig merken. van de financiele problemen in Griekenland