Aangezien de aarde rond is, zijn er meerdere antwoorden mogelijk
1. waar je zelf staat
2. alle punten op de aarde, afhankelijk waar je staat
3. oneindig ver, omdat je altijd door kan gaan naar het westen

Maar eigenlijk is het nergens. Westelijk is een richting en geen punt
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Aangezien de aarde min of meer rond is, geen...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hangt van je landkaart af
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De aarde is rond....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat is een wijk in Londen: WestEnd
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In principe is de aarde een bolvorm, er is dus geen meest westelijke of meest oostelijke plaats. Er valt echter iets meer over te zeggen.

Amerikanen gebruiken een andere wereldkaart dan Europeanen. Je plaatst altijd het werelddeel waar je zelf in woont, min of meer in het midden. Waar het meest westelijke puntje ligt is dus afhankelijk van welke kaart je gebruikt.
Anderen zullen zeggen dat het westen en het oosten van elkaar gescheiden worden door de nulmeridiaan. Weer anderen zullen de vraag interpreteren als "wat is het meest ontwikkelde punt van de aarde?", omdat met het "Westen" immers ook de industrieel ontwikkelde wereld kan worden bedoeld. Dan zou het antwoord bijvoorbeeld Europa kunnen zijn, of Japan (hoewel dit dus juist in de oostelijke windrichting ligt).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
het meest westelijke punt is per definitie de 0/360 graden lijn die loopt van de noordpool tot de zuidpool. het is dus niet een punt maar een lijn (verzameling van punten)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De aarde is rond :/
Anders.. Zeeland
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Aangezien we hebben afgesproken dat Greenwich 0 graden is ligt het meest westelijke punt op 180 graden ooster/westerlengte, dit is een denkbeeldige lijn van pool naar pool. Deze lijn wordt ook datumgrens genoemd.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
het meestal westelijke punt (land) is Attu Mountian, dat ligt voorbij Amerika en Alaska en grenst ongeveer tegen de tijdlijn -12 uur t.o.v. Greenwich Mean Time (engeland)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deze vraag is niet eenduidig te beantwoorden. Wij plakken het etiket West op een punt op onze aarde. Maar misschien staat de aarde ondersteboven. Als astronauten in de ruimte zijn, zijn ze ook het gevoel voor onder, boven, links en rechts kwijt. Hun enige referentiekader is de space shuttle waar ze in zitten. Maar die kan ook anders staan, dan wij het zien.