Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je met je creditcard een appartement of hotel boekt in Madrid, moet je dan bij aankomst ook je creditcard tonen?

Ik heb namelijk geen visa card in mijn bezit dus ik leen die van mijn moeder. Maar deze ga ik niet meenemen, dus ik weet eigenlijk niet of ze dit bij aankomst ook nodig hebben als bewijs van de reservering of dat je paspoort genoeg is??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
7.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Met een creditcard sta je garant voor het bedrag dat je verbruikt / hotelkosten. Je kan contant betalen of met een andere betaalkaart.
Als je niet komt opdagen kan het hotel, voor de tijd dat je geboekt hebt, geld met de creditcardgegevens van de rekening afhalen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Soms wel, soms niet, hangt van het hotel af. Misschien moet je even mailen?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet de kaart tonen. Vooral bij het einde denk ik wanneer je afrekent. Dan hebben ze ook een handtekening nodig.

Wanneer je een kamer reserveert met een kredietkaart, het bedrag wordt niet afgetrokken, het wordt alleen 'gecheckt' om zeker te zijn dat je het benodigde geld hebt.

Dus alsnog moet je afrekenen.

Vooral in deze tijden van kredietcrisis doet men daar nogal kieskeurig over.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het hotel het geld al binnen heeft, dan hoeft dat niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn ervaring is dat er nooit naar gevraagd wordt. Wél willen ze bij aankomst graag een creditcard hebben als borg (om te voorkomen dat je zonder betalen vertrekt).
(Lees meer...)
Utrecht
12 jaar geleden
Utrecht
12 jaar geleden
Wat ik bedoelde was dat het niet persé dezelfde kaart als van de boeking hoeft te zijn.
Een CC is duurder voor het hotel, aan de andere kant kunnen ze een hoger bedrag van je kaart boeken bijv. in geval van schade.
dit is verschillend, grote hotels (hotelketens) vragen er meestal wel naar, maar kleine hotels (familie hotels) meestal niet, maar als je het paspoort achter laat of een geldbedrag (borg) achter laat is het ook meestal wel goed, ook is het meestal wel goed als je vooraf betaald(cash of maestro)
ik heb ook al eens mee gemaakt dat het bedrag is afgeschreven van de creditcard waarmee ik geboekt heb zonder de creditcard te laten zien
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Inderdaad, de gegevens van de creditkaart bij de reservering dienen alleen maar voor kredietwaardigheid.
Betalen ter plaatse kan je met je eigen bankkaart. Wij hebben dat verschillende keren zo ervaren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding