Is Noord-Portugal een mooie vakantiebestemming? Qua weer, cultuur en natuur?

Aangezien ik bang ben voor vliegen, zou ik ernaartoe willen rijden met de auto. Het liefst zou ik ook Lissabon willen zien, maar dat is waarschijnlijk wel heel erg ver. Iemand ervaring met de reis per auto? Hoe zijn de wegen daar?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1.3K

Het beste antwoord

Noord Portugal is heel mooi.
De grote stad Porto die daar ligt vind ik zelf mooier dan Lissabon.

"De bezienswaardigheden in Noord Portugal zijn erg divers. Je kunt een van de prachtige natuurparken bezoeken, relaxen op een verlaten strand of actief watersporten of outdoor sporten. Ook biedt Noord Portugal interessante steden en dorpen die de historie van het land tonen."

Informatie over Noord-Portugal, varierend van algemene informatie tot bezienswaardigheden en evenementen vind je hier:
http://www.portugal.nl/informatie/algemeen/noord-portugal/

Toegevoegd na 2 minuten:
Oh ja, de rest van je vraag:
Weet je zeker dat je met de auto wilt? Reken zeker op twee dagen rijden.
Je kunt er ook met de trein komen. De treinreizen gaan via Parijs.

Ter plekke kun je dan ofwel verder reizen met trein of bus, of een auto huren.

De wegen in Portugal zijn goed, tenminste, de grotere wegen waarover wij gereden hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iedereen hartelijke bedankt voor de antwoorden!

Andere antwoorden (5)

Noord Portugal, is zeker de moeite waard, met Porto. het kli9maat is er een stuk koeler dan in het zuiden. het deel van Spanje dat er boven ligt (ook de moeite waard) wordt het groene Spanje genoemd, wat wil zeggen dat het er meer regent dan in andere delen, en Noord Portugal pikt daar ook wel wat van mee.
Maar misschien is het een idee om met de trein te gaan, en daar een auto te huren, scheelt veel kilometers zelf rijden
12 jaar geleden
Het is een behoorlijk eind rijden om in Noord Portugal te komen. Lissabon is nog zo,n 366 km verder.
De natuur en cultuur is er heel mooi. Het is er minder warm en groen. In de winter is het er koel en kan het regenen. De grote wegen zijn daar goed. Kleinere wegen kunnen wat minder zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben in noord Portugal bij de serra de estrella geweest. 2 maanden in de zomer tijd. Het enige waar we geen rekening mee hielden en daar pas achter kwamen was dat het overdag ontzettend warm was daar in die streek maar S'avonds koelde het ontzettend veel af naar zo'n 10 graden. Als je naar die streek gaat, opletten dus. Overigens is het de volgende dag dat je weer gestoomd wakker wordt hoor want dan is het weer zo rond de 30 graden of meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien is de autoslaaptrein een optie?
Scheelt een hoop kilometers zelf rijden en een hotelovernachting

Toegevoegd na 2 minuten:
Wel eens gedacht aan een cursus tegen vliegangst bij de stichting Valk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, ja, ik weet dat die cursus bestaat. Alleen is het de bedoeling dat je op een van de laatste cursusdagen gaat vliegen en dat houdt me tegen :)))) Misschien moet ik me gewoon opgeven voor die cursus en me daarbij voornemen dat ik sowieso niet ga vliegen in die laatste les. Wie weet, ga ik halverwege de cursus dan toch wel over stag. Dat zou natuurlijk mooi zijn.
wij zaten sao felix parque in povoa de varzim.
prachtig hotel, niet duur, bovenop een berg en dicht bij porto en vele andere mooie bezienswaardigheden.
kan hem je echt aanraden!!!!
via vele organisaties te boeken maar wij hadden het direct bij hen geboekt, weet echter niet meer hoe dat ging(sorry) want het is alweer een jaar of 6 geleden.....

Toegevoegd na 1 minuut:
ja!!!!! Noord Portugal is echt een super prachtige bestemming en gelukkig(vonden wij) ook veel minder toeristisch.
echt een aanrader!!!!

Toegevoegd na 2 minuten:
wij hadden een huurauto, de wegen zijn prima, rijden lekkerder (zijn breder) dan de wegen hier.
mijn ex-schoonzusje en haar ouders ook gingen elk jaar met de auto, vonden het goed te doen.