Moet ik pindakaas, pepermunt en hagelslag aangeven bij de douane als ik naar Noord Amerika ga?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1.4K

Antwoorden (4)

Nee, zolang je etenswaren geseald meeneemt is het geen probleem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
NIET in je handbagage doen! Of echt heel goed geseald. En bonnetje in het gesealde zakje. Anders flikkeren ze het zo voor je neus weg!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja want je mag geen voedsel in de usa invoeren

Toegevoegd na 23 uur:
je mag dus geen voedsel de usa invoeren hoe dan ook doe je het wel dan kun je een boete krijgen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan kan je het dus beter niet aangeven, want dan ben je het gegarandeerd kwijt ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Told u haha
Op de pagina in de Bron staat dat je voedsel altijd aan moet geven, ook als het op de "approved" lijst staat. Pepermunt en hagelslag zouden onder "candies" vallen en dat staat inderdaad op de approved-lijst. Pindakaas is mogelijk een probleem, maar ik denk dat het wel toegelaten wordt (het is een verwerkt/bewerkt plantaardig product).

Zaken als vlees(producten), groenten en fruit zijn wel problematisch, dus die wel weggooien voor je door Customs gaat!
gvrox