Van Harlingen naar Terschelling, 2 verschillende rederijen ook 2 verschillende opstapplaatsen?

Ik ga naar Terschelling vanuit Harlingen. Op de heenweg ga ik met rederij Doeksen. Ik parkeer de auto zo dicht mogelijk bij de opstapplaats. De terugweg wil ik met rederij EVT reizen (i.v.m. gunstige dienstregeling). Wie weet of de boot van EVT aankomt op een plaats die dichtbij de plaats is waar ik ben opgestapt? Ik wil namelijk niet heel lang lopen met m'n bagage... EVT komt aan in de 'nieuwe voorhaven'. Doeksen weet ik niet precies.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1.6K

Het beste antwoord

Als ik de plattegrond op hun website bekijk, ligt het inderdaad vlakbij. Op de site staat:

De veerboten van Harlingen naar Terschelling vertrekken vanuit de veerboothaven in Harlingen (Nieuwe Voorhaven). De ingang naar de veerboten van Rederij EVT bevindt zich aan de Waddenpromenade, rechts van de terminal en het gemeentehuis.

(En als je nog op zoek bent naar iemand die je koffers wil dragen, dan geef je maar een seintje).

Toegevoegd na 3 minuten:
Alhoewel ik ga twijfelen als ik dit lees:
Houdt rekening met ca. 30 minuten om uw auto te parkeren en naar de veerboothaven te wandelen of u te laten vervoeren met een pendelbus.

Ik zoek nog even verder...

Toegevoegd na 12 minuten:
Ja hoor, de steigers van Doeksen en EVT liggen vlak bij elkaar. Kijk maar even naar de plaatjes: beide liggen schuin boven de Zoutstraat.

Toegevoegd na 14 minuten:
Sorry, ik bedoelde schuin boven Zoutsloot....
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je zéér uitgebreide antwoord!
Een hele geruststellen. En ja hoor, ik kan nog wel iemand gebruiken die mijn koffers wil dragen :D :D

Andere antwoorden (2)

Ze komen beide aan in de veerboothaven. Rederij Doeksen vertrekt vanaf het punt recht boven het treinstation (genoemd "Veer Harlingen", zie punt C) op:
http://maps.google.nl/maps?q=harlingen+veerhaven&hl=nl&ll=53.17636,5.414886&spn=0.004939,0.009645&t=h&z=17

Op deze link zie je toevallig ook de EVT-boot liggen, ca 200 meter naar rechts, boven de rotonde.

Lokatie:
http://www.evt.nl/travelinfo.php

Parkeren Harlingen:
http://www.harlingen-friesland.nl/index.php/finance-leftmenu-116
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen probleem, je komt bij dezelfde haven aan. Je hoeft dus geen rekening te houden met een groot afstandsverschil. De laad/los plekken zijn dezelfde, er wordt alleen geen gebruik gemaakt door EVT van de terminal van Doeksen.