Ik wil naar Belgie toe (13 jaar, alleen), hoeveel kost dit, heb je hier chipkaart voor nodig en hoe lang duurt de reis?

Haarlem -> Brugge en weer terug.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is niet zo handig hè, in je eentje op je 13e naar België.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk je er wel aan dat je een paspoort/ID-kaart moet hebben als je naar Belgie gaat? ;-)
In Nederland hoef je voor je 14de geen eigen te hebben, maar als je alleen naar het buitenland gaat wel!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of je gokt erop dat je geen politie tegenkomt. (geen beste gok omdat je een aardige boete kan ontvangen als je gepakt wordt.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraag het aan je ouders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent nog een beetje jong he, om zo helemaal alleen naar België te reizen en daar komt ook het een en het ander bij kijken
Minderjarigen die alleen of met andere personen dan hun ouders reizen hebben een verklaring van toestemming tot reizen nodig, ondertekend door beide ouders of door een wettelijke voogd. Deze verklaring dient gelegaliseerd te worden door de lokale autoriteiten. Minderjarigen die met één van beide ouders reizen, hebben deze toestemming ook nodig indien hun ouders gescheiden zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ach mensen doe niet zo overdreven. Deze zelfstandigheid (mits dat gepaard gaat met een hoog verantwoordelijkheidsgevoel) is toch super :)!

Antwoorden (5)

Kost denk iets van 50 euro retour, binnen Nederland kan je de chipkaart gebruiken en in België moet je een kaartje kopen. Met de auto duurt de reis zo'n 3 uur dus met het OV denk ik zo'n 3,5 uur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is momenteel een actie, voor 14,50 vanaf elk station in Nederland, naar elk station in Belgie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet zeker of dat zonder id mag, heb je die, anders moet je denk ik, wachten tot je 14 bent.
Kijk op de side van de ns.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet dat je in België en delen van Nederland een strippekaart moet hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt géén OV-chipkaart nodig, je kunt nog steeds papieren kaartjes uit de automaat trekken.
Het is handig om even de NS-site te raadplegen voor eventuele acties en op de site van NS-Highspeed kun je je reis plannen en daarbij zien hoelang de reis gaat duren.
Het is inderdaad aan te bevelen om je identiteitskaart mee te nemen naar België.

Toegevoegd na 5 minuten:
Goedkoopste reismogelijkheid morgen kost € 27,60 voor een enkele reis, retour reis eveneens de goedkoopste mogelijkheid voor € 27,60
Reistijd voor deze enkele reis is ongeveer 3,5 uur.
Andere reistijden zijn mogelijk, maar dan ben je ook duurder uit.