Mag een jongere van 14 jaar met I.D kaart, zonder zijn ouders maar met een andere ouder reizen naar bijv. griekenland?

Toegevoegd na 9 uur:
sorry, maar het gaat mij erom of een kind van 14 zonder gezag van eigen ouders mag reizen, of hij een papier nodig heeft met daarop toestemming van ons, om zonder ons, maar met een kennis, naar het buitenland te gaan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Ja hoor hij kan zich identificeren en alleen dat is nodig
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja dat kan want Griekenland hoort bij de EU en daar is een ID kaart voor jongeren een geldig reisdocument. Goeie reis!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, zolang hij zich kan identificeren is er geen probleem. Dan zou hij zelfs alleen mogen reizen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens de wet hoef je voor EU geen Paspoort en is een ID of Rijbewijs voldoende. (zal het wel ff checken bij de maatschappij) als je buiten de EU of Zwitsterland (die niet bij de EU zit) gaat moet je een Paspoot hebben