Het je een vignet nodig als je de Brenner Autobahn (A13) neemt?

In Oostenrijk heb je een autobahnvignet nodig. Maar voor de A13 moet je apart tol betalen. Als je alleen maar die weg neemt, op doorreis naar Italië, moet je dan evengoed een vignet hebben?

Ik heb uiteraard op internet gezocht, maar de ene site zegt van wel en de andere site zegt van niet...

bamibal
12 jaar geleden
in: Vakantie
2K

Het beste antwoord

Het merendeel van de Nederlandstalige sites die ik over dit onderwerp gevonden heb zegt van niet, omdat je voor die gehele weg immers al tol betaald.

Ik heb echter even voor je gekeken bij de Oostenrijkse ANWB (de ÖAMTC) en daar geven ze ook aan dat een vignet niet voor de A13 geldt.

"Ausnahmen von der Vignettenpflicht: bestehende Sondermautstrecken sowie Teilabschnitte

Folgende Teilabschnitte sind von der Vignettenpflicht ausgenommen:
...
A 13 Brenner-Autobahn "

(tekst is te vinden ongeveer midden op de pagina, vanaf:
"Vignettenpflichtig in Österreich sind:" )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bamibal
12 jaar geleden
+ Dank je! Dan hoef ik dus niet dubbel te betalen!