Wat noodzakelijk meedoen op reis?

Wat moed je noodzakelijk meedoen op reis om te overleven? Ik ga naar de Vogezen - Frankrijk - op de bergen bij twee meren. Wat meedoen!?

Toegevoegd na 35 minuten:
We slapen in een hotel.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je moet wel een aantal afleveringen ultimate survival van bear grills hebben bekeken..........dan kan je je zeker redden! ( ook op youtube )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je gezonde verstand: omdraaien als je verdwaalt en niet 18 dagen tussen die 2 meren gras gaan zitten kauwen en blijven wachten tot je gevonden wordt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lol xd

Het beste antwoord

Met een pinpasje dat toegang geeft tot een rekening waar geld op staat en een ID-kaart of zo nodig paspoort kom je de hele wereld over.
Belangrijkste dingen waar je aan moet denken zijn evt. spullen voor je lenzen of als je een bril draagt een reservebril, en medicijnen als je die gebruikt.
Verder kun je vrijwel alles wat je nodig hebt elders in de wereld ook en vaak goedkoper aanschaffen. Dan heb je de eerste dag meteen een goede reden om de omgeving te verkennen en lekker te gaan shoppen.
Ikzelf neem nooit een koffer mee op vakantie. Alleen handbagage.

Als je bang bent om iets te vergeten kun je
http://www.inpaklijst.nl/
eens proberen en als je enige doelstelling is om te overleven zou ik in het hotel blijven. :-)

Veel plezier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha

Andere antwoorden (4)

Ik neem aan dat je meenemen bedoeld? Als dat het geval is mogen in de Vogezen bergschoenen niet ontbreken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eten en drinken is toch wel heel belangrijk om te kunnen leven. En misschien een tent om in te slapen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om te overleven dus.
Kompas
Aansteker
Zaklampje
fluitje
Dekstro energy tabletten.

Hopelijk helpen deze zaken je mocht je dagen lang vast komen te zitten.

Succes alvast.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kleding, wandelschoenen, geld, een goed humeur, misschien een camera voor de goeie herinneringen, geneesmiddelen als je die gebruikt en dingen als paracetamol en pleisters (hoewel het hotel je daar waarschijnlijk ook wel aan kan helpen), een tekentang (om teken te verwijderen _als_ je die oploopt), ontsmettingsmiddel.
Misschien een taalgids of een toeristische gids over die regio.
Zolang je niet dagen achtereen de wildernis in trekt, ben je niet op survivaltocht en heb je niets noodzakelijks nodig dat je niet ter plekke kunt aanschaffen.