Mag je snijbloemen meenemen in een vliegtuig?

Als handbagage.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
13.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is handiger om op de plaats van aankomst bloemen te kopen.

Antwoorden (3)

Ja, dat mag. Omdat de lucht in een vliegtuig heel erg droog is, is het wel een heel goed idee, om natte watten en kranten om de stelen te pakken, en dan alles in bijv. een diepvrieszakje te doen. Vooral, als de vlucht wat langer is.

Koop, als het kan, je bloemen niet op Schiphol : ze zijn daar schandalig duur!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat mag niet altijd, hangt er vanaf waar je naartoe gaat. Europa is geen probleem maar voor landen als Amerika, Australie, Nieuw Zeeland en Canada gelden hele strenge regels voor het invoeren van bederfelijke goederen. Reden is wat bloemen en planten betreft dat wij hier ziektes e.d. in de gewassen hebben die daar geheel niet voorkomen en dat willen ze daar graag zo houden. Verse snijbloemen meenemen naar die landen kun je vergete, worden bij aankomst afgenomen door de douane daar. Er zijn op Schiphol wel bloembollen te koop met een speciaal gezondheidscertificaat die wel mogen worden meegenomen naar die landen. Maar nogmaals Europese landen geven geen problemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee want het kan scherp zijn