waarom verwijdert de marechaussee tandpasta uit mijn handbagage terwijl ik in de taxfree shop twee flessen lichtontvlambare alcohol kan kopen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
2.4K

Antwoorden (5)

De flessen die je op de luchthaven koopt worden verzegeld hiermee wordt aangegeven dat ze echt zijn en gekocht in de winkel op de luchthaven. De tandpasta heb je van huis meegenomen en daar kan van alles in die tube zitten.
12 jaar geleden
Als je die tandpasta goed verpakt had, dan was die niet verwijderd.

En als je het zegel van je alcoholische drank verbreekt, dan heb je ook grote problemen.

Alle vloeistoffen die in de handbagage aanwezig zijn, zullen aan de security controle aangeboden moeten worden in een doorzichtig plastic zakje met een inhoud van maximum één liter. Dit zakje dient afgesloten te worden door middel van een elastiek, een knijper of een ander sluitmechanisme. Per passagier mag max. één plastic zak aangeboden worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je de tandpasta in zo'n doorzichtig zakje buiten je handbagage gehouden had dan was het niet gebeurd.
Je mag vloeistoffen en gels alleen op die manier bij de bagagecheck aanbieden.
De inhoud van het zakje mag niet meer dan 1 liter zijn, de verpakkingen van de toiletartikelen mogen niet groter zijn dan 100 ml.
Kijk voor alle regels die op Schiphol aan handbagage gesteld worden op onderstaande link.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het alcoholpercentage van sterke drank is meestal niet boven de 40%. De rest bestaat voornamelijk uit water. Zo'n vloeistof moet je flink verhitten voordat er zoveel alcohol verdampt dat er een redelijke vlam kan ontstaan en dan heb je ook nog een flink verdampingsoppervlak nodig, zoals bij flamberen van een gerecht. Maar je hebt gelijk. Hoewel alcohol op zich niet zo agressief brandt kun je met wat moeite een fik met een fles drank maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is sinds 10 jaar nogal panisch gedoe, dank zij sept-11. Daarvoor mocht je bijna alles meenemen. Maar je krijgt vaak ook nog en mes en vork bij je eten. En een getrainde strijder heeft aan blote handen vaak wel genoeg...