Hoe heten de grote bomen die in een park staan in Valencia,Spanje?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
8.4K
Amadea
12 jaar geleden
Beetje lastig op te zoeken als je niet weet om welk park het gaat. Kan je er wat meer informatie over geven?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze zijn supebreed,4tot 5 meter met robuuste wortels waar je op kan klimmen,ben de naam vh park vergeten..

Antwoorden (3)

Bedoel je de bomen zoals op onderstaand afbeelding? Dit zijn de Chorisia speciosa (silk floss tree) in de tuinen van Turia in Valencia.

Toegevoegd na 3 minuten:
Sorry, was vergeten de afbeelding bij te voegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan ook zijn dat je de sequoia bedoelt, de hoogste boom die er is, er staan er ook enkele in Nederland!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan zou het kunnen dat je de Ficus macrophylla Strangler fig bedoelt. Die staat in de Jardins de la Glorieta te Valencia. De plankachtige steunwortels die de grootbladige vijgenboom (die 40 meter hoog kan worden) op oudere leeftijd vormt zijn zo groot dat ze alleen in steden en parken met veel ruimte kunnen staan.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja,dat is m! Dank je wel!