Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik wil reizen. Waar moet ik beginnen?

Hallo iedereen,

ik ben een studente van 23 jaar oud. Ik kom uit een klein dorpje waar veel mensen hun hele leven wonen. Betreffende reizen komen ze niet verder dan Belgie of Frankrijk.

Waarom is deze informatie relevant voor mijn vraag, vraag je jezelf wellicht af.
Ik wil heel graag een jaartje stoppen met mijn studie om weg te gaan, wat van de wereld te ontdekken. Ik ben alleen door het mileu waar ik uit kom nogal een groentje wat reizen betreft, en weet niet zo goed waar ik moet beginnen met me voorbereiden en een bestemming kiezen.
Denk nu aan India, thailand of maleisie. Maar heb eigenlijk geen idee wat nog meer mooie plekken zijn.

Waar vind ik informatie over verschillende landen? Wie heeft tips of advies voor mij? Dat ik geld nodig heb begrijp ik, maar hoe veel dan bv? Waar moet ik allemaal naar kijken?
Hoe was jouw ervaring met reizen?
En wat heb je daar allemaal gedaan? gewoond? vrijwilligerswerk? of gewoon rond getrokken? ging je alleen? etc.

Ben heel benieuwd naar jullie ervaringen.

Alvast bedankt.

liefs,
een wereldvreemd meisje

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
6.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat ik doe met mijn reizen (ben 23 jaar, ben in china, fiji, nz, aus ed. geweest) is dat ik een lonely planet koop, beetje algemeen idee krijg van wat ik wil zien, visum etc regelen en de eerste dag regel ik ook en dan er gewoon naar toe ga en het regel terwijl ik daar ben. Dit is niet voor iedereen weggelegd, maar het is wel een hele onderneming (en goedkoop ;)) Maar zoek een manier waarbij jij je veilig voelt en fijn vind. En als je werk/reizen wilt kun je aan WWOOFing denken: http://www.wwoof.org/ (Gratis onderdak in ruil voor beetje werk) Geniet ervan!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (12)