Wie heeft er tips om kinderen (10 en 14 ) tijdens een lange autorit te vermaken?

De jongste heeft last van wagenziekte dus lezen is geen optie.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
7K

Het beste antwoord

er zijn speciale gezerlschaps - bordspellen voor onderweg, een mp4 speler is ook leuk met allerlei muziek, past zat op, zelf liedjes meezingen, elkaar fotograveren in de auto... een beloning uitloven voor wie zich goed gedragen heeft in de auto, ( qualitytime bijv, of wat lekkers oid)...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je leuke reaktie.

Andere antwoorden (14)

Geef ze allebei een paar luisterboeken mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom de min?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leesboeken zijn voor elke leeftijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom die min?
Ik vind het een erg goede oplossing.
Ik zelf houd van lezen en kan ook niet lezen in de auto.
Al zijn er wel weinig luisterboeken, het is nog steeds een goede oplossing.
Misschien Harry Potter, daar ben je wel een paar uur mee bezig.
Zelf heb ik ook altijd snel last van wagenziek. Doe leuke spelletjes van dingen die je in de omgeving kunt zien. Naar buiten kijken helpt tegen wagenziek. Ook kan je beter als je snel wagenziek word niet in de auto eten of drinken. De verwarming niet te warm zetten en zorgen dat er een lekkere lucht in de auto hang en vaak een niet te benauwde. Ook kei hard met de radio meezingen kan ook erg leuk zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
proteble dvd speler, ik zie ik zie wat jij niet ziet en dergelijke spelletjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een oordopje, watje of iets dergelijks in het oor van de kleinste te doen aan de kant welke het dichtst bij het venster zit, wil nog wel eens helpen bij wagenziekte. verder kun je diverse spelletjes verzinnen door bijvoorbeeld 10 nummerborden noteren en daar zoveel mogelijk woorden mee maken, of een wedstrijdje te houden wie het eerst een kleur auto ziet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
O echt helpt dat een watje in het oor?Dat gaan we zeker proberen.
Als je geld hebt kan je mischien een tvtje achter doen geen plasma maar zon kleine met dvd tje maar het ligt erAan alS je bijv van nederland naar italie gaat is dit wel een goed idee maar als je paar uurtje onderweg bent kan je als zij/hij wel een boekje of mp3 speler pakken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben ook wagenziek en mijn broertje is dat een beetje. Toen wij jong waren, waren die lange ritten in de auto naar Zuid-Frankrijk altijd een ramp. In het begin ging het wel goed, maar uiteindelijk ging iedereen zich irriteren. Ze raakten de weg kwijt, mama ging zich bemoeien met papa's rijgedrag en wij gingen elkaar plagen.

Wat wel een beetje hielp waren (toen) cassettebandjes met kleine verhaaltjes, of leuke kindermuziek. Daar waren wij wel even zoet mee, maar helaas ... papa en mama werden er op den duur niet vrolijk van.

Wat wel hielp was gewoon lekker vroeg (4 a 5 uur 's nachts vertrekken), zodat we nog een paar uur konden slapen. Ondertussen hielden we een paar stops (om te plassen, wat te eten en te bewegen) en in sommige gevallen pakten we ondertussen nog even een hotelletje.

Wat wel perfect hielp was toen papa en mama ons elke twee uur (?) een klein cadeautje gaf, wanneer wij ons goed gedroegen. Die cadeautjes waren spulletjes (prulletjes) om ons mee te vermaken in de auto. Dit is wel pure omkoperij natuurlijk, maar zorgt er wel voor dat je kinderen zich gedeisd houden.

Voor de rest inderdaad een portable dvd speler. Misschien hebben je kinderen een nintendo ds waar allemaal spelletjes op staan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja Nintendo hebben ze maar ik was bang dat hij daar misschien ook wagenziek van zou worden.Wat denk jij,jij hebt er zelf ook last van?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zelf zou er zeker wagenziek van worden (maar ik ben het dan ook best erg), maar mensen die ik ken -die een beetje wagenziek zijn- schijnen er wel tegen te kunnen, want die heb ik vaak genoeg spelletjes op hun mobiele telefoons zien spelen. Ik weet niet hoe erg jouw jongste kind het is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat van die speeltjes doen mijn ouders ook altijd. Is een goeie optie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ben wagenziek, als je geen boek kan lezen, dan is een nintendo of spelletjes op je telefoon ook geen optie, ik kan ook geen dvd kijken in de auto of een puzzel maken. Wordt ik allemaal echt kotsmisselijk van. Zolang ik naar buiten kan kijken is het te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat heb ik ook helaas :( Echt irritant...
Dus ik luister maar gewoon muziek of zo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die cadeautjes is echt DE beste oplossing, heb ik ook gehad toen we 3 dagen moesten rijden
Een lange autorit buiten Nederland had mijn moeder altijd goed georganiseerd.
Voor ieder kind een pakketje met verschillende dingetjes erin. Soms zat dit ook in een zak/tas die je aan de stoel voor je kon hangen.
Hier zaten verschillende dingen in. Dit kunnen dingen zijn van bijvoorbeeld een witte boekenmarkt. Bijvoorbeeld reisspelletjes, een mp3-speler met wat muziek erop, een luisterboek, een zakje met snoepjes, wat pakjes drinken, een zakje chips, een routekaart met stops aangegeven, een boekje met informatie over de bestemming, enz. enz.....
Je kunt ervoor kiezen om niet alles in een keer te geven, maar ze bijvoorbeeld ieder uur of ieder half uur iets nieuw te geven.
Je kunt het zo creatief, duur en uitgebreid maken als je zelf wilt.
Ik zeg: succes verzekerd! en je kunt het op de behoeftes en wensen van het kind aanpassen.

Heel veel plezier!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan tegenwoordig pilletjes halen tegen wagenziekte. Deze zorgen ervoor dat je kindje niet ziek wordt. Vraag het bij een apotheek in de buurt.

Mijn ouders gaven ons altijd een cadeautje om de 4 uur. Dan waren we weer even een paar kilometer afgeleid. Geen dure dingen hoor maar spelletjes bijvoorbeeld van 5 euro. Bij de zeeman kan je ook een hoop goedkope spelletjes kopen.

Probeer om de 2 a 2 half uur te luchten. Even met zijn allen de auto uit en even de benen strekken. 's avonds of heeeel vroeg vertrekken als de kids moe zijn is ook een goede optie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er bestaat zo'n spel dat je moet afvinken wat je onderweg ziet. Wie het eerste alles gezien heeft, heeft gewonnen. Bv een gekleurde caravan, een vrouwelijke vrachtwagenchauffeur, politieauto etc. Dat lijstje kun je van te voren maken.
12 jaar geleden
mijn dochter heeft sinds kort een nieuw spelletje bedacht in de auto die ze heel lang vol houdt. Ik doe inmiddels enthousiast mee:

Een punt voor elke dubbele letter of cijfer op een nummerbord (mag een streepje tussen staan)

Dubbele punten als er driedubbele cijfers of letters of als er meerdere dubbele combinaties zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, Dat is wel een leuk spelletje :)
Eén ouder voor en één achter
Dit is een idee dat meerdere voordelen tegelijk biedt. Strijdende partijen worden erdoor gescheiden (of in ieder geval makkelijker in toom gehouden) en diegene die last van wagenziekte heeft, kan lekker voorin zitten. Dat scheelt aanzienlijk.
Je kan de kinderen ook afwisselend voorin laten zitten.
Je kan bijvoorbeeld bij elke stop van plaats wisselen.

Onze kleinkinderen hebben een dvd speler met 2 schermpjes voor in de auto. Het is een investering, maar de kinderen zijn er uren zoet mee.
Als ik vroeger met mijn kinderen op reis ging, werden er onderweg ook al eens auto's geteld in een bepaalde kleur of van een bepaald land.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Annswers
12 jaar geleden
slim!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je :) Vanaf het moment dat één van mijn kinderen vooraan mocht zitten, hebben we dat altijd zo gedaan. Dat bracht veel rust in de auto.
Wij moesten vroeger wel creatief zijn, want toen waren er nog geen dvd spelers :))
Een iPod touch met games en muziek.

Nintendo ds.

Ze zijn ook niet meer superjong dus dingen als ik zie ik zie wat jij niet ziet is denk ik niet zo lang leuk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ikzelf ben 14, mijn broertje en zusje(tweeling) zijn 11. En zelf heb ik ook last van wagenziekte. Mijn broertje en zusje zitten meestal op de Ds of Psp, maar lang kunnen ze daar ook niet tegen. Dus hebben mijn ouders twee auto-tv'tjes opgehangen(die hangen dan achter hun stoelen). en dan kun je allemaal DVD's meenemen. Dan zijn er al gauw een paar uurtjes voorbij :)
en als je geen zin meer heb in tv kijken, kun je ook nog van die (moderne)bordspellen meenemen. Die hebben zo'n magnetische ondergrond.
Natuurlijk kun je ook altijd nog gaan slapen ;) dan gaat die tijd zo voorbij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een car TV.