Wat is er te doen in Corsica voor een jong stel zonder auto?

We gaan 12 dagen en gaan per vliegtuig

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
3.8K

Antwoorden (5)

Wandelen is op Corsica heerlijk. Prachtige natuur, niet al te hoge bergen, heerlijk klimaat, geurende kruidenplanten.
Amadea
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Zou degene die hier een minduim bij gezet heeft zo vriendelijk willen zijn om uit te leggen wat daar de reden van is? Baghera en Momopoyolo bevestigen in hun antwoorden toch dat mijn informatie klopt.....?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Slaat nergens op, Corsica is prachtig om te wandelen. In het binnenland kan het behoorlijk hoog zijn trouwens. Ik ben daar nog nooit geweest, maar er kan zelfs in de zomer nog sneeuw liggen toch??
Amadea
12 jaar geleden
Dan ben ik daar blijkbaar ook niet geweest, want daar herinner ik me niets van. Maar met openbaar vervoer zul je daar waarschijnlijk toch niet zo snel komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is een bekende wandeltocht in de wereld de gr 20. schijnt behoorlijk gevaarlijk te kunnen zijn. Maar dat is ook niks voor mij hoor:)
Ga (mee-)varen rond Corsica... Heerlijke omgevin, al kan het er best nog wel spoken schijnt het. Verder is het eiland heel mooi, mensen zijn wat star (wederom schijnt).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als jong stel heb je genoeg aan elkaar en aan de natuur en aan de zon.

Houden jullie van dezelfde dingen?
Ik kan wel zeggen: wandelen, ............maar ja, als eentje daar niet van houdt.....

Lees hier vanalles over Corsica'

http://www.vakantie-corsica.nl/site/home.html

http://www.arke.nl/vakantie/frankrijk/corsica.aspx

http://www.arke.nl/vakantie/frankrijk/corsica/informatie.aspx

Maak tijdens uw vakantie op Corsica ook een trip naar Ajaccio waar het geboortehuis staat van de beroemdste Fransman, Napoléon Bonaparte.
............Maar ja, dat moet je maar interesseren.

Hier nog wat algemene informatie:
http://www.reiswijs.nl/landeninfo/europa/frankrijk/corsica/corsica.html

Huur een scooter, in Porto bijvoorbeeld.
..........als je dat kan betalen,
als jong stel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Corsica is prachtig, maar dat had je al door denk ik....
Los van rondrijden (Let op de smalle en stijle weggetjes) en wandelen kan je er ook heel mooi snorkellen. Dit met name aan de westkust. (DIe kant vond ik zowiezo het mooist. De stadjes zijn mooi om te kijken (Hoogtepunt Bonifacio) Verder kan je er lekker luieren en op de boulevard struinen. Er zijn heel veel dure jachten te bekijken in de havens, mocht je dat leuk vinden.
Ik lees dat je geen auto hebt. Heb je er al aan gedacht om die te huren? Het is echt zonde van het geld als je maar op een plek blijft. Zeker in 12 dagen kan je heerlijk rondtrekken.

Veel plezier!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aan de oostkust: lange zandstranden met prachtig helder zwemwater. Aan de westkust: grillige rotskust met intieme strandjes. Het binnenland: bergen, beken, wilde zwijnen op de weg. Landschappelijk erg mooie treinreis: Bastia - Ajaccio. Mooie plaats: Bonifacio op de zuidpunt.
Als je een rijbewijs hebt en het budget toereikend is: huur een auto om het eiland te verkennen: Corsica is prachtig en landschappelijk zeer afwisselend, maar zonder auto lastig in korte tijd te verkennen. Snorkelen, duiken, zwemmen, wandelen, terras hangen.