Ik woon in belgie en wens graag de nederlandse kust bezoeken. Hoe rijdt ik het best? Langs west-vlaanderen verder?

Toegevoegd na 2 minuten:
Dus niet zomaar een kust, ik wil die mooie kust zien van nederland, ik geloof dat het zeeland of zoiets heette.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
5.3K
Pieter2011
12 jaar geleden
De kust van Zeeland is erg de moeite waard! Vlissingen heeft een mooie boulevard, Domburg en Oostkapelle hebben de mooiste stranden. Het eerste is een leuk en gezellig toeristenplaatsje met veel terrasjes en een leuk wandelpad over de duinen. Oostkapelle is niet "gezellig", maar het wel het rustigste strand, vooral richting Vrouwenpolder. Plaatsen in de omgeving die je eigenlijk niet mag missen zijn Middelburg en Veere, met veel sfeer en historische gebouwen. Als je, via de Oosterscheldebrug, verder naar het noorden rijdt, kom je in Zierikzee, ook een mooi plaatsje met een rijke historie. Naarhet (door iemand anders aanbevolen) Renesse zou ik niet gaan, tenzij je van veel toeristen houdt (vooral jongeren leven zich daar uit).
Veel plezier!

Het beste antwoord

Afhankelijk van wat je vertrekpunt is, kun je de Westerscheldetunnel nemen bij Terneuzen (wel tol betalen).
Vanuit Antwerpen de E34 naar Brugge, afslag Zelzate/Middelburg en dan langs Terneuzen naar de Tunnel.
Vanuit Gent over de Kennedylaan (langs Volvo) naar Zelzate. Hier de N62 langs Terneuzen volgen.
Vanuit Brugge over Maldegem naar Zelzate. Hier de N62 langs Terneuzen volgen.
In Zeeland via Middelburg, N57 volgen, borden Domburg volgen.
Iets verder maar ook mooi: via Middelburg de N57 volgen via de Stormvloedkering in de Oosterschelde naar Haamstede of Renesse.

Toegevoegd na 12 minuten:
Wil je echt een keer volop van strand, duinen en zee genieten dan kan ik je een vakantie op één van de waddeneilanden van harte aanbevelen. Ga daar zelf regelmatig naar toe: fietsen, wandelen, natuur, zwemmen, langs het strand slenteren.

Toegevoegd na 13 minuten:
Bestel gratis de Waddengids (zie bron).

Toegevoegd na 8 uur:
Met de Via Michelin routeplanner op je pc kun je eenvoudig de diverse routes berekenen,plannen en printen.
Om je een idee te geven, vanuit Herentals:
Texel: veerboot vanuit Den Helder (Noord Holland), veerboot vaart 2 x per uur. Reserveren niet mogelijk, buiten de topdagen in de zomer kun je altijd mee zonder lang te hoeven wachten. Naar Den Helder: +/- 280 km, ruim 3 uur reistijd.
Vlieland en Terschelling: veerboot vanuit Harlingen (Friesland): auto kan mee naar Terschelling, volgens vaste dienstregeling, moet heen- en terugreis reserveren. Naar Vlieland: auto lang parkeren in Harlingen, Vlieland is autovrij. Naar Harlingen: +/- 300 km (via Afsluitdijk), ruim 3 uur reistijd.
Ameland: veerboot vanuit Holwerd (Friesland), auto kan mee naar Ameland, volgens vaste dienstregeling, moet heen- en terugreis reserveren. Naar Holwerd: +/- 330 km, 3 1/2 uur reistijd.
Schiermonnikoog: veerboot vanuit Lauwersoog (op de grens van Friesland en Groningen). Auto lang parkeren in Lauwersoog, Schiermonnikoog is autovrij. Naar Lauwersoog: +/- 350 km, 3 3/4 uur reistijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De waddeneilanden vind ik fantastisch. Maar ik ben erg slecht in aardrijkskunde. Hoe kom ik daar het best (zonder tol te betalen). Ik woon in de kempen Herentals. (België)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik leg het je graag uit, moet nu weg, kom er op terug!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zal het je zeggen , heb je tomtom ,
anders volg je naar texel
1 eindhoven 2 s'hertogenboch 3 utrecht 4 amsterdam 5 purmerend 6 den oever 7 den helder 8 texel (veerboot overvaren en lekker eten aan boord )www.teso.nl
of volg je naar vlieland en terschelling
1 eindhoven 2 s'hertogenbosch 3 utrecht 4 amsterdam 5 purmerend 6 den oever 7 harlingen (halverwege op de afsluitdijk bij restaurant stoppen en de waddenzee bekijken vanuit uitkijktoren) 8 vlieland en terschelling
Veerboten http://www.rederij-doeksen.nl/afvaarten/35-dienstregeling?locale=nl ) vanuit harlingen , aanrader is dat lopend te doen
veerboten zijn vrij prijzig voor auto en varen maar 2 x per dag, op de eilanden kan je voor weinig goede fietsen huren,
heb je een verblijf gereserveerd kan je beter de auto meenemen
suc6
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@fixutmaris: als je in Herentals woont ga je niet over Eindhoven naar Utrecht, maar gerichter (korter) over Antwerpen en Breda en heb je tevens de keus om via Rotterdam en Den Haag naar Amsterdam te rijden en daarna de keus om via Alkmaar of via Purmerend naar Den Helder te rijden.

Andere antwoorden (5)

Als je naar scheveningen wilt bijvoorbeeld kan je heb beste Rotterdam -> Den Haag aanhouden. Maar het is altijd wijs om even een routeplanner raad te plegen of http://www.routenet.nl/ bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
via ring van antwerpen richting bergen op zoom/vlissingen en dan naar de kust in zeeland, veel kleine dorpjes etc, en minder duitsers als in scheveningen (en meer belgen :P)

vlissingen is niet zo gek ver vanuit belgie, en heeft 6 stranden in de buurt, kijk eens bij de website in bron.

succes en veel zon/zee/zand plezier
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tom tom instellen op vlissinge,of Domburgh,Burgh-haamstede.allemaal leuk en snel te doen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pak Google maps en kies een leuke kustplaats zoals Renesse ofzo. Ga daarna naar ANWB routeplanner en plan je route. Vervolgens uitstappen en lekker langs het strand wandelen, schelpen zoeken en een bakje koffie+appelgebak bij een leuk strandpaviljoen. Of in plaats van koffie een warme chocomel met slagroom of zo'n heerlijk Palm of Leffe biertje, liefst bij ruig weer naast een open(gas)haard. Dan wandel je verder en gaat op de terugweg lekker wat mosselen of vis eten in een leuk klein restaurant in 1 van die kleine gezellige plaatsjes die je toevallig tegenkomt.
Dan heb je Zeeland en de zee niet alleen gezien maar ook echt beleefd. Ook succes gegarandeerd aan de rest van de Nederlandse kust. Fijne dag!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eenmaal in Terneuzen, neem je de Westerscheldetunnel naar Walcheren waar je de richting Middelburg/Vlissingen aanhoudt.
Vanuit Vlissingen bezoekt u aan de kust : Dishoek, ZOUTELANDE, Westkapelle, Domburg
Overnachten kan bij ons!