In Spanje veel dingen goedkoper dan in Nederland, dus feitelijk gezien is de Euro daar dan meer waard in vergelijk met Nederland. Bv. 1 liter benzine koop je in Spanje voor € 1,28, en een biertje koop je daar voor € 1,-- je krijgt dus meer voor je Euro.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De euro heeft in elk land dezelfde koers ten opzichte van andere valuta. Dat is het hele idee van een gemeenschappelijke munt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In alle eurolanden is de euro even veel waard. Da's juist het gemak van die euro! Maar het prijsniveau in de verschillende eurolanden kan wel degelijk verschillen, waardoor je een hamburger in Athene misschien stollen goedkoper hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De euro is overal evenveel waard.