Hoe kom ik te weten of ik op schiphol geregristreerd staat ivm met een of andere schuld?

bijvoorbeeld belasting en achterstand persoonlijke leningen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
8.8K

Antwoorden (6)

Achterstand op een lening zal de douane niet veel interesseren. Belastingschulden en openstaande boetes mag je in vrijwel alle gevallen eerst even voldoen. Voordat je aan je daadwerkelijke reis kunt beginnen...

Je moet even onderscheid maken tussen dat wat bij het BKR vermeld staat en dat wat onder de Belastingdienst en het CJIB valt. Want die laatste 2 kunnen wel gezien worden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga er even vanuit dat je best van jezelf weet of je ergens nog achterstanden hebt. De belastingdienst laat dat namelijk regelmatig weten als dat zo is, en openstaande boetes daarvan krijg je ook tijdig bericht.

Als je je niet bewust bent van enige achterstand of boete lijkt het me niet dat je je ongerust hoeft te maken. Tenzij je administratie zo'n puinhoop is dat je het niet KAN weten dat je boetes open hebt staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat merk je gauw genoeg als je bij de Marechaussee staat.

Toegevoegd na 2 uur:
En je staat niet op Schiphol geregistreerd, maar bij BKR vioor schulden, CJIB voor boetes en bij de Belastingdienst voor belastingschulden. De Douane zal zich niet druk maken over schulden of boetes. Wel over Belastingschulden want ze zijn nu eenmaal de gewapende deurwaarder van het ministerie van Financiën. Dat doen ze niet als je het land uitgaat.
De Marechaussee (die de grenscontrole doet) kijkt in het opsporingsregister en de gegevens van CJIB en Belastingdienst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
er word wel degelijk op openstaande boetes gelet niet alleen op belastingschuld
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat is precies wat er staat.
Als je geen schulden, achterstallige betalingen of niet betaalde boetes hebt, kun je met een gerust hart en opgeheven hoofd door de douane stappen. Heb je wel van dat fraais, dan kun je - áls je je inderdaad in die financiele situatie denkt een vliegreis te kunnen permitteren - toch maar beter eerst zorgen dat je financieel een beetje bij bent voor je probeert het land uit te komen, want dan zullen daar gegarandeerd aantekeningen van zijn.

De enige manier om er achter te komen OF dat zo is, is, vrees ik, het in de praktijk proberen. Je zou ze eventueel kunnen bellen, maar ik kan je niet garanderen dat je antwoord krijgt.

Gewoon zorgen dat je je zaakjes voor elkaar hebt, je boetes betalen (of nog beter : niet oplopen), geen schulden maken (of in elk geval netjes aflossen), dan kun je altijd lekker slapen. En vliegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
\over het algemeen is het dus bij je zelf bekend of er schulden zijn.Deze staan geregistreerd via het BKR in Tiel. Je kan daar zelf ook het e.e.a. opvragen als je niet zeker van je zaak bent, maar alleen dus voor je zelf niet voor de buren of bekenden!
Pieter
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je komt het land wel uit dan is de controle niet zo streng,
maar bij terugkomst kom je er niet in! tenzij je ter plekken afrekent
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is dus net andersom J.W.....je komt het land niet uit met een belastingschuld tenzij je dus eerst afrekend! Wat jij zegt is dus de grootste onzin die ik heb gehoord!