Welke visums heb je nodig als je 4 weken op vakantie gaat naar US, en ook door canada gaat reizen ?

voor de US moet je volgens mij een ESTA permissie aanvragen online, maar wat moet je voor Canada doen ? of kun je met dezelfde ESTA ook gewoon canada door ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K

Antwoorden (3)

Geen, als je minder dan 90 dagen daar wilt verblijven:

Om tot Amerika toe gelaten te worden heb je een geldig paspoort nodig. Het paspoort moet minimaal nog geldig zijn tot dat je weer uit de USA vertrekt. Met andere woorden: zo lang je in de USA bent moet je een geldig paspoort hebben. Uiteraard moet het paspoort ook nog geldig zijn wanneer je weer in Nederland door de douane gaat

http://www.wereldreisgids.nl/verenigde-staten/informatie/

http://www.u-s-a.nl/id/1/67/reisdocumenten.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb destijds een online visum aangevraagd. Bij de Amerikaanse grens was hier echter niks van bekend en hun beoordelen dan of je het land in mag. Door middel van een stempel krijg ik 3 maanden toegang tot de VS. Het zelfde geldt voor Canada.
Wel moet je vantevoren een lijstje invullen over ziektes en medicijnen. maar aan de grens werd het zo beoordeeld. Met een Nederlands paspoort doen ze nooit echt moeilijk.

Bij een ANWB kantoor kun je een visum aanvragen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Utrecht
11 jaar geleden
De ANWB geeft geen visa uit: dat doen alleen ambassades.
Nederland en Belgie vallen onder het Visa Waiver program: wij hebben dus geen visum nodig maar wel een reistoestemming (ESTA).
Een visum heb je niet nodig voor de VS of Canada. Canada kan je zonder voorbereiding binnengaan.
Voor de VS vallen Nederlanders onder het Visa-Waiver-Program. Oftewel, we hebben geen visum nodig.
Wel heb je voor de VS een ESTA reistoestemming nodig. Deze moet je vooraf online aanvragen. Een ESTA goedkeuring garandeert geen toegang tot de VS: dat bepaalt de immigratie-officer bij binnenkomst (op de luchthaven). Maar zonder ESTA goedkeuring kom je niet eens in het vliegtuig. Een ESTA is 2 jaar geldig dus je kan hem ruim van te voren aanvragen.
Utrecht