Mijn vriendin is in Malawi (afrika) heeft daar een afrikaans nummer, ik kan haar wel bellen maar mijn smsjes komen niet aan. Hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (2)

Je moet inplaats van 06........ de landcode en dan 6...........
dus de nul vervang je door in nederland 31
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ze haar wel kan bellen dan weet ze kennelijk hoe het internationale toegangsnummer werkt.
Het Nederlandse toegangsnummer is hier al helemaal niet gevraagd.
Heb je de vraag wel goed gelezen ?!?
Dit komt waarschijnlijk omdat de provider in Malawi dan geen sms overeenkomst heeft met jouw Nederlandse provider. Bellen kan dan wel gewoon,maar sms-en zal niet gaan.

Toegevoegd na 6 minuten:
Wat ook mogelijk is als ze 1 van deze providers heeft :

Telekom Networks Malawi Limited (TNML) – Cellular Mobile Operator +265 8 xxx xxx

CelTel Limited (Zain Malawi) (CELTEL) – Cellular Mobile Operator +265 9 xxx xxx

Dan moet je de 8 bij Telekom weglaten en heeft ze CelTel dan moet je de 9 weglaten. Als dit ook niet lukt is er geen sms overeenkomst en kun je alleen bellen met haar

Toegevoegd na 10 minuten:
Nog een toevoeging :
Ik weet niet of het nog werkt, maar op deze site zou je gratis sms kunnen sturen naar 1 van de 2 bovenstaande providers in Malawi. Misschien heb je er iets aan http://smsfree4all.com/free-sms-malawi.php
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel moeite gedaan voor dit goed en uitgebreid antwoord. Dit waardeer ik altijd +