Vraag over een geboekte vlucht bij tix.nl heeft iemand ooit een vlucht geboekt via internet? Zoja, hoe werkt dat allemaal?

Ik heb een vlucht geboekt bij tix.nl maar weet allemaal niet hoe het werkt. Heeft iemand ooit een vlucht geboekt via internet? Zoja hoe werkt dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (2)

Je krijgt een boekingscode, per email. Daarmee kun je daags voor de vlucht al inchecken (en wellicht je stoel uitzoeken). Ook kun je dan je boarding pass thuis uitprinten, maar als dat niet lukt kun je 'm (met die code) op het vliegveld ook ophalen.

Goede reis!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Online inchecken kan nog lang niet bij alle maatschappijen. Maar is bij sommige low cost carriers juist verplicht!! Anders moet je bij o.a. Ryanair bij betalen
Tegenwoordig bestaan de "papieren tickets" niet meer. Je boekt een vlucht via internet. Op de dag van vertrek ga je naar het vliegveld met slechts je paspoort. Je zou voor de handigheid een printje van je computer kunnen meenemen. Of de bevestigingscode zoals eerder vernoemd. Dit om verwarring of iets dergelijks te voorkomen.

Bij het inchecken krijg jij je daadwerkelijke ticket en boardingpass.

Veel plezier!!