ik wil een koffer kopen, maar waar moet je allemaal rekening mee houden? iemand tips?

er is zo'n groot aanbod, welke merken zijn goed en minder goed?

Toegevoegd na 5 minuten:
het is een koffer voor op reis, per vliegtuig, een grote koffer voor een paar weken vakantie.

Toegevoegd na 13 minuten:
en wat is beter hardschalig of soft?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat voor koffer wil je kopen.. Voor op reis of voor documenten, laptopkoffer.???

Antwoorden (7)

Stevigheid en ruimte
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goede wieltjes.en kijk hoe de hoogte van het hanvat zit, stabiliteit is handig
En bedenk hoe groter je koffer, hoe meer (onnodige) bagage je meesleept

Toegevoegd na 1 minuut:
En als de kleur je niet uitmaakt. Iedereen heeft iets neutraals, blauw of zwart. Een opvallende kleur en je ziet je koffer eerder aankomen op de band
12 jaar geleden
Als hij voor vliegreizen gebruikt gaat worden: zo licht mogelijk! Vliegtuigkilo's zijn/worden duur....

Toegevoegd na 37 minuten:
De 'softe' zijn perfect als je goed kan (in)pakken! Zijn d'r ook met handvat en wielen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vooral op de wieltjes letten. Deze moeten stabiel zijn. Als je namelijk een stuk moet lopen, zijn ze zo kapot. En dan heb je een probleem. Dan moet je je koffer gaan dragen.

Ook moet je koffer niet te zwaar zijn. Grotere koffers wegen al snel een 4 à 5 kg. Dan kun je minder aan kg meenemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik vind Delsey zelf wat beter als Samsonite.
Omdat deze beter rolt op de wieltjes,en fijner handvat heeft.
Zijn ook wat lichter in materiaal.
Ik heb hem bij V& D gekocht,dezelfde koffer was bij Berden stuk duurder.
De online kofferwinkel heb ik niet zo'n goeie ervaring mee,lange wachttijd,in april besteld ,kreeg hem begin juli, te laat,hem hem afbesteld.
Wij hebben een grote gele,vlgs mij de 80 cm,deze kleur gekocht inderdaad omdat hij spuuglelijk is en niemand heeft hem,dus gauw te herkennen,aan alletwee de kanten ook nog een grote sticker erop.
Ook handig is een bagageband,mocht hij toch helaas openspringen,liggen je kleren niet overal.
Ga er maar van uit dat je hem niet krasvrij terugkrijgt,want ze gaan er niet zachtjes mee om.
Succes met je keuze,en fijne vakantie.

Toegevoegd na 5 minuten:
we hebben trouwens een harde koffer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
op de site van deze online winkel staat een aardig artikel over de hoe en wat van het kopen van koffers. betekent natuurlijk niet dat je hier moet kopen!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zorg dat je een koffer met wieltjes hebt die ver genoeg uit elkaar staan dat het koffer niet makkelijk kan kantelen tijdens het lopen. Zorg dat je het koffer makkelijk achter je aan mee kan nemen door een groot handvat.

Mijn partner en ik hebben al jaren een grote samsonite koffer die aan bovenstaande voorwaarden voldoet en zijn er zeer over te spreken. Het zijn 'softe' koffers zoals op de foto ongeveer.