Is een annulerings reis het zelfde als een lastminuut reis ?

Ik heb niet veel geld om op vakantie te gaan, en nu heb ik gehoord dat je ook kan kijken naar annuleringsreizen.
Is dat nou het zelfde als lastminuut reizen ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K

Het beste antwoord

Een annuleringsreis is letterlijk een reis die al eerder geboekt was door een klant die door omstandigheden niet op reis kan. Hierdoor komt er plek vrij die gedeeltelijk al betaald is. Daarom kunnen deze reizen tegen absolute dumpprijzen aangeboden worden.

Een last-minute is een onverkochte pakketreis (vliegticket-hotelkamer combi).
Reisorganisaties hebben in drukkere perioden (zomervakantie) vaak enkele kamers in "allotment". Dit is een contract waarbij de touroperator de aanbieder van het hotel garandeerd dat ze de kamer afnemen.
Nu kan het dus gebeuren dat er hotelkamers niet geboekt worden. Om de kosten geheel of gedeeltelijk terug te verdienen werden deze vliegtickets, reizen en hotelkamers tegen vaak sterk gereduceerde tarieven aangeboden, meestal vlak voor de vertrekdatum of de aanvang van een huurperiode. Daar komt de term last minute vandaan: een aanbieding die eigenlijk vlak voor het verstrijken van de termijn gedaan wordt.

De reden waarom je de reis kunt boeken verschilt dus wel tussen annuleringsreis en last-minute, maar qua prijs en voorwaarden zijn ze vrijwel gelijk. In alle gevallen zul je voordeliger uit zijn dan wanneer je je reis eerder geboekt had.
Qua voorwaarden zal het ook gelijk zijn: je moet op die en die datum vertrekken en je weet het pas kort van tevoren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Volgens mij is een annuleringsreis een reis dat. Als iemand afzecht jij op die plek mag zitten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Echte lastminut reizen zijn er niet veel meer volegns mij. Reisorganisaties kopen plaatsen in vliegtuig in watz e denken nodig te hebben. Als ze dan zien dat ze niet verkocht worden kunnen ze die voor een bepaaldde tijd teruggeven aan de vliegmaatschappij. Annuleringen zijn vaak kort voor vertrek, en dan kunnen de vliegtuigplaatsen niet meer teruggegeven worden aan de vliegmaatschappij, dus proberen ze op deze manier die plaats nog kwijt te raken