Als je in een tentje in Canada ligt en je bent ongesteld, komen daar dan beren op af?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
2.5K

Het beste antwoord

Nee, er is geen bewijs dat beren specifiek op menstruatiegeur afkomen.
Zie bron.

Met wat tips om beren niet al te veel naar je toe te lokken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Beste antwoord (naar mijn mening, dan)! Het gaat niet om het bloed, het gaat (eventueel) om de andere geuren die je als menstruerende vrouw verspreidt. De door jou genoemde site is een prachtige bron voor informatie hieromtrent.

Andere antwoorden (5)

Als je honing zou menstrueren, misschien, maar normaliter hoef je daar niet bang voor te zijn, behalve als je de beren opzoekt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Yogi komt op alles af ;)
Nee, nu verwar je beren en haaien vermoedelijk. Beren komen op lekkere geurtjes af, dus je moet geen open toilettas in je tent hebben staan. Maar alleen hongerige haaien worden door bloed gelokt. Dus je kunt in Canada rustig ongesteld zijn.
Amadea
12 jaar geleden
Honden ruiken het wel.

het is voor die beesten een teken dat je vruchtbaar bent, en kunnen daar op af komen en snuffelen.

wolven zitten daar wel in canada.
die zijn familie van de hond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als er al beren op jou af zouden komen in de periode dat jij menstrueert dan is dat niet 'omdat' jij menstrueert maar omdat die beer Jouw Angst ruikt.

Dieren, zelfs haaien, komen nooit louter op het bloed af maar op de combinatie van het bloed en de angst- of de pijnprikkels die een specifiek soort signalen (energetische trillingen) uitzenden waar die dieren op af komen.

Punt is dus om eender waar met Volle Vertrouwen door "Het Leven" te reizen en dan ben je zelfs in staat om met de meest wilde dieren op stap te gaan zonder één schrammetje op te lopen.

Slaap dus héél gerust de slaap er vergetelheid in dat Canadees tentje ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Wat een gigantische onzin. Dieren komen alleen af op dingen die ze kunnen waarnemen. Angst zou eventueel kunnen leiden tot het afgeven van geuren. Dáár komen misschien roofdieren op af. "Energetische trillingen" zijn verzonnen door mensen die niet weten dat het in werkelijkheid om geuren gaat die wij mensen niet kunnen waarnemen. Als jij de geur van een broodje ham nog aan je vingers hebt kun je nog zoveel zelfvertrouwen hebben, maar die beer zal echt op je afkomen. Daarom is dit een uiterst gevaarlijk antwoord, waarvoor een dikke min op zijn plaats is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeer groot gelijk. Ruik jij naar eten,dan ben jij voor een beer dat eten,en dan mag jij je nog zo gerust en kalm en niet bang voelen...De beer vind jouw om op te vreten,en dat zal hij doen ook.
Alle mensen mogen hier gerust neen,zeggen,ik zeg echter met hoofdletters en met een uitroepteken JA!
De meeste hondenbezitters weten dat honden weggesmeten en gebruikte maandverbanden en in de was liggende met menstruatiebloed besmeurde onderbroeken kapot bijten,waarom denk je?
En van alle honden heeft de Bloedhond de allerbeste neus.
Een grizzly ruikt nog eens 200 keer beter.En net zoals de zwarte beer eet de grizzly ook graag vlees en ook aas,en vis.En aan wat doet de geur van menstruatiebloed denken?aan vis?
Als je door een grizzly aangevallen word kun je nog gaan liggen en doen alsof je dood bent,dan laat hij af,soms.Maar als hij echt honger heeft en dan zeker met je maandstonden???Zal hij jouw heel zeker gewoon met veel smaak opeten.Citaat uit het Berenregelement:" Zie bron 1:Vrouwen met maandstonden blijven beter uit het berengebied. Beren kunnen niet tegen de geur, ze worden er wild van. Kom je er toch, dan moeten de maandverbanden verbrand worden en moet men zich meermaals wassen om de geur te doen verdwijnen."
En zowel Grizzly's al ook zwarte beren leven in Kanada,en vluchten in een boom?Een Grizzlybeer klimt in 1 minuut 15 meter hoog,en jij? en ze rennen zo snel als een paard.
En ga bij een Grizzly zeer zeker nooit lopen,want dan gaat hij op je jagen en als hij je dan krijgd???
Zie bron 2:Denk eraan dat het beter is zich zo weinig mogelijk te wassen in berengebied. Je lichaamsgeur is een natuurlijke geur. "Breng je echter zeep of deodorant aan, dan kan dit de beren aantrekken !"
En zwarte beren zijn geboren klimmers.
En bij een zwarte beer moet je zeer zeker niet proberen je dood te houden,want voor hem is een prooi al te gemakkelijk en dat laat hij zeer zeker niet leggen,of het nu dood is of leefd.Met andere woorden:Bij een zwarte beer moet je ALTIJD!!! vechten voor je leven.Mannelijke zwarte beren doden mensen, niet de vrouwtjes met jongen:Zie bron 3:Ik wil maar zeggen,wie niet weg is,is gezien.
En wie het hier niet wil zien zal later ook nooit meer iets anders zien.
Maar ik hoop dat je het overleefd.