Ik weet niet of het algemeen de beste Belgische kustplaats is, maar ik kwam er 10 jaar achterelkaar met de kids. |En we vonden het er altijd fantastisch: De Haan
Het heerlijke kindvriendelijke strand, de relaxte boulevard, de mooie witte huizen, het leuke treintje langs de kustplaatsen, een berliner bol kopen bij Louis aan het strand en aan het eind van de vakantie nog even heerlijk gevulde warme wafels eten bij het ijssalon aan het begin van de boulevard!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt voor je antwoord
waaruit baseer je je antwoord? internet of gewoon ervaring? ben je er al geweest
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is dus niet blankenberge?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel op tv erover gezien , daarna op internet recencies opgezocht, ik denk dat ik er deze zomer heen ga......lijkt me een erg leuke plek
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ok, ik ben vroeger 7 zomers lang naar de haan geweest. Was zeer gezellig toen. Maar nu zijn ze het vakantieoord "sparrenduin" aan het verbouwen. Maar het strand en centrum zijn top. Daarom vroeg ik af of dit de populairste was en volgens jou dus wel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja aangezien het zo wordt aangeprezen ga ik ervan uit dta het een erg populaire bestemming is.
In een uitgebreid rapport over het toerisme aan de Belgische kust staan veel cijfers, onder meer over de beddencapaciteit van de diverse kustplaatsen:
1. Middelkerke 97.000 2. Knokke-Heist 77.000 3. Koksijde 74.000 4. De Haan 65.000 5. Oostende 42.000
Het gaat hierbij om de totale beddencapaciteit (hotels, pensions, vakantiehuisjes et., echter zonder de campings).
De meeste hotels bevinden zich echter in Blankenberge, hier zijn blijkbaar weinig andere logiesmogelijkheden.
Let wel: de cijfers zijn uit 2000, dus de aantallen zullen veranderd zijn, maar het geeft wel een indicatie.