Kan ik zomaar een motor huren in Amerika?

Ik ga 5 maanden reizen en eindig met twee weken Amerika (van LA naar san fransisco) ik ben dan 23 en heb niet heel lang mijn motorrijbewijs, mag ik volgens de wet daar een motor huren en wat heb ik daar voor nodig?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
3.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een hele goede vraag, die ze waarschijnlijk bij het reisbureau zo kunnen beantwoorden. Houd er rekening mee dat het goedkoper lijkt dan het is, want als Europeaan moet je echt bijverzekeren. In de VS hebben mensen nl. een verzekering die loopt op hun persoon, terwijl wij een verzekering hebben die loopt op het voertuig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb al 4 jaar een autorijbewijs, en mn motorrijbewijs pas net

Het beste antwoord

Niet officieel nodig ,maar kan de boel wel makkelijker maken een internationaal rijbewijs !wat is dat ?dat kan je bij de ANWB regelen ,tegen kleine vergoeding ,is het volgens de wet mogelijk ?stel die vraag ook bij de ANWB .zorg dat je een credit Card hebt (die ook geldig en bekend is in Californië )ja die heb je nodig om iets te mogen huren daar ))let op de wet kan per staat erg verschillen ,qua regels van verhuur.regel het evt van uit hier ! Veel plezier .ps rij eens langs de kust liefst van noord nr zuid vanaf sanfran de Pacific rechts t/m de millsdrive of nr Sausalito Boven sanfr Enjoy .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Om te rijden in het buitenland heb je minimaal een jaar een rijbewijs nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"RIJBEWIJS
Een geldig motorrijbewijs is natuurlijk een absolute vereiste. Een internationaal rijbewijs is sterk aan te raden, zeker omdat wij uit ervaring weten dat sommige agenten moeite hebben met onze rijbewijzen, ondanks het feit dat ze wel geldig zijn. Categorie bepaling, aangebracht op je motorrijbewijs, welke enige beperkingen zouden hebben ten aanzien van de motor-inhoud van de te berijden motor, zijn uiteraard belangrijke en bij sommige verhuurders verplichte, richtlijnen voor de keuze van uw huurmotor. De minimale leeftijd om in Amerika een motor te huren is 21 jaar."

http://www.atp.nl/page.php?id=5649