Onveilige buurten Parijs?

Deze zomer ga ik alleen naar Parijs.
Het is de bedoeling dat ik dan op mijn gemakje heel de stad ga ontdekken.
Zijn er ook buurten/ wijken waar ik beter weg kan blijven? Alleen als het donker is, of ook overdag?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
11.8K

Het beste antwoord

Alle banlieus (buitenwijken met flats), Place de Clichy (na zonsondergang). Belleville en Stalingrad, ook overdag.
Vermijd straatjes met smoezelige sex shops en dito nachtclubs.

Als vuistregel: ´s avonds oppassen in de districten
1,2,9,10,11,18,19 en 20

De districten 12, 13, 14 hoef je niet op te zoeken. Er valt niets te zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pfoe, dat zijn er nogal wat!
Waarom is juist het centrum (1/2) oppassen? Ik zou juist denken dat daar veel gepatrouilleerd wordt?
Ik verblijf in 14/15 dus voor mij valt er toch wat te zoeken aan die kant;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar veel toeristen zijn, is ook veel geboefte.
In het 15e is wel het een en ander te zien, Tour Montparnasse, Gare Montparnasse, Parc des Expositions, het Front de Seine en de Eifel toren etc. En verder vooral op je intuitie afgaan.

Andere antwoorden (3)

Het Bois de Boulogne is overdag een mooi park, maar 's avonds en 's nachts kun je er beter wegblijven!
bamibal
12 jaar geleden
ik zou s'avonds weg blijven bij Reuilly. En voor een vrouw alleen zou ik ook niet in donkere steegjes van CHina town gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan zowiezo niet beter in donkere steegjes gaan ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neuilly?
even een opsomming met onveilige buurten in Parijs: Quartier Latin, Pigalle....., soms heb je aan de uitgang van de metro een hele groep mannen, maar dan kan je gewoon een andere uitgang nemen.