wanneer is het laagseizoen ?

ik wil weten wanneer het laagseizoen begint en eindigt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
26.4K

Antwoorden (2)

Letterlijk wordt het woord laagseizoen niet gebruikt. Het hoogseizoen is in de maanden juli en augustus en in de periode tussen Kerst en nieuwjaar, het voorseizoen in de maanden april, mei en juni, en het naseizoen in september en oktober. Je zou kunnen zeggen dat het in de overgebleven periodes dus laagseizoen is: november, de eerste drie weken van december, januari (behalve het begin), februari en maart.
Amadea
12 jaar geleden
In de toeristische sector bedoelt men met Laagseizoen de periodes buiten de wettelijke schoolvakanties.
In die periodes kan men dan (normaal gezien) eenzelfde vliegreis, een hotel of appartement aan een voordeliger tarief boeken.
Echter, sinds de vakantiespreidingen in verschillende Europese landen wordt het steeds 'moeilijker' om Hoogseizoen van Laagseizoen te onderscheiden.
Doorgaans staan deze gegevens heel duidelijk vermeld op de diverse websites en/of in de betreffende Brochures.

Indien jouw vraag gesteld is in functie van het plannen van een reis dan kan je deze vraag beter rechtstreeks aan een reisagentschap richten om exacte gegevens te verkrijgen.

Indien jouw vraag om andere reden(en) werd gesteld dan zou een extra woordje uitleg welkom zijn.

Liefs, Big Smile en Fijn Weekend!