Als ik afgestudeerd ben als dierenarts wil ik vrijwilligerswerk doen in India. Wat moet ik allemaal in orde brengen?

Dit duurt waarschijnlijk nog 10 jaar voordat ik dit doe maar toch wil ik eens horen :)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Het is niet zo gebruikelijk, dat als je als vrijwilliger in het buitenland gaat werken, je dat helemaal op eigen initiatief doet, en dus ook zelf alles moet gaan uitzoeken. Niemand pakt zomaar het vliegtuig naar India en gaat daar kijken of hij iets kan doen.

Veel gebruikelijker, (en vooral efficienter) is het om je bij een stichting aan te sluiten, die zoiets voor je regelt. Daar is alle kennis in huis, en daar zul je precies te horen krijgen wat je mee moet nemen, hoe het zit met een visum, een prik die je nog moet gaan halen etc. etc.
Zo'n stichting is b.v. Projects Abroad. Er zijn er nog veel meer.

Hier een link:
http://www.projects-abroad.nl/bestemmingen-voor-vrijwilligerswerk/vrijwilligerswerk-in-india/projecten/diergeneeskunde-in-het-buitenland/
en ook een stappenplan:
http://www.projects-abroad.nl/waarom-projects-abroad/8-stappen-plan/

In de 2e link, zie je aan de linkerkant bovenin ook een mogelijkheid om een brochure aan te vragen.

Hoewel ik absoluut niet in de toekomst kan kijken, is het natuurlijk nog maar de vraag, of je over 10 jaar ook zult besluiten om vrijwilligerswerk in India te gaan doen. India heeft de op 1 na snelst groeiende economie ter wereld (na China), en ondanks dat er nog enorm veel armoede is (en vooral een enorm verschil tussen arm en rijk) zou ik me kunnen voorstellen dat je over 10 jaar een keuze zou kunnen doen voor een ander land.
Succes met je studie!