Mag je ipv. een reiskoffer ook een afgesloten doos inchecken als bagage voor een vlucht (mits de afmeting niet te groot is)?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
11K

Antwoorden (6)

Ja dat mag, maar je moet wel kunnen laten zien wat er in zit. Dus openen zul je moeten kunnen. Het valt meer op, dus je zult wellicht controle/vragen krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bagage gaat door een scanner en op het vliegveld kun je ook bagage laten sealen. Dit kun je ook niet meer openen, dus dit hoeft niet het openen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voor het sealen wordt het wel eerst bekeken.
Ja hoor. Je kan in alle soorten en maten dozen, tassen, zakken etc meenemen.
Al wil je een piano meenemen!
Zolang je maar betaald, en kunt laten zien wat erin zit, is er geen probleem.
In sommige gevallen moet je van te voren een en ander regelen, zoals bijv. bij het vervoer van zeer grote zaken, of bv bij het vervoeren van dieren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen enkel probleem! Alle ruimbagage wordt gescand dus ook jouw doos. Als hij geen 'vreemde' spullen bevat rolt hij gewoon door 't systeem. Groot voordeel is dat jouw doos veel lichter is als een koffer, je kan dus meer kilo's meenemen. Als hij binnen de normale maten valt zal hij op de luchthaven van aankomst ook gewoon op de band verschijnen....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt een doos inchecken als bagage, maar of het verstandig is? Er wordt nogal eens gegooid met koffers dus je doos moet wel heel stevig zijn. Vaak is er een apart incheckpunt voor goederen met een aparte afmeting of voor bv. breekbare spullen. Dit wordt apart behandeld en gaat niet met de grote hoop koffers in het ruim.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijk mag dat! Alleen kunnen dozen wel heel makkelijk opengaan....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat mag maar het lijkt mijn niet zo slim wand er
woord veel mee gegooit dus ik zal het niet doen en ze kunnen het ook heel makkelijk openen