Is september een goede vakantiemaand om naar Tirol te gaan, qua weer?

We overwegen naar Tirol te gaan in september, maar ik vraag me af of je dan nog redelijk weer hebt. Kan je dan in het zonnetje zitten/liggen of is het vaak grijs en bewolkt? Graag ervaringen, geen grafiekjes. ;-)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
9K

Antwoorden (7)

Ligt heel erg aan de plek. Dal kan heel vaak heel mooi weer zijn. Top van de berg heel slecht weer. Ik was ooit in het Zillertal en het was daar 10 dagen prachtig zonnig weer. Google anders voor de zekerheid op 'gemiddeld weer september Tirol'
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben de afgelopen 3 jaar in Oostenrijk op vakantie geweest, onder andere in Tirol.
Het weer wisselt erg, we hebben vorig jaar een week zon gehad en de week erna alleen maar regen, maar soms is het ook alleen maar mooi.
Gokje dus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het KAN er net als elders in september nog heel mooi weer zijn! Ik vind een zonnetje en 20 graden mooi weer om erop uit te gaan, maar iemand anders vind 24graden of hoger mooier.
Tirol is erg mooi om te wandelen en om mooie plekken te bezoeken en je kunt er vele activiteiten vinden.
Wel kan het weer van plaats tot plaats erg verschillen!
Dus op de ene plek kan het grijs en regenachtig zijn terwijl het 25 km verderop onbewolkt en zonnig is, dit komt doordat buien niet over bepaalde bergen kunnen door de luchtdruk ofzoiets.
De kans dat je lekker in het zonnetje kunt zitten is erg groot alleen 's avonds zal het snel afkoelen.
Ik vind dat september een maand is waarbij je geluk moet hebben qua weer, maar dat lukt over het algemeen ook wel!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tirol staat bekend om zijn groen en dus ook soms slecht weer. Een 2 jaar geleden zaten wij eind jullie op de camping en viel er sneeuw. Dat is wat bergen kunnen doen en zeker in Tirol. De beste maanden zijn Juli en Augustus. September kan je ook geluk hebben, beter dan Juni. Maar reken op wat regen en ga op dat soort dagen bijv.naar Cristallen wellt. Lekker wandelen kan ook maar altijd het weer in de gaten houden en kleding mee. Goed voorbereid en optimistisch ondernemend heb je vast een super vakantie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hmm.. na, ja, tja.. het kan er mooi zijn, maar uit ervaring weet ik dat het er best flink grauw kan zijn. En voor een bui uit het dal is kan het ook weer dagen duren. Ik was er ook eens in het voorjaar, en dat was eigenlijk veel mooier! De bloesem zat mooi in de bomen en de lucht was nog fris, maar wel droog.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals de rest al aangeeft is september in Tirol een onvoorspelbare maand, net als in Nederland. Je kunt het geluk hebben dat je prachtig nazomerweer hebt met zomerse temperaturen en veel zon. Voor hetzelfde geld zit je in een periode waarin buien en lage temperaturen de toon bepalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij zijn in oktober naar tirol geweest, en heerlijk weer gehad, terwijl wij 2 jaar geleden er in juli waren, en 10 dagen regen hebben gehad, dus ja wanneer je ook gaat, het blijft een verrassing