Kan ik altijd vragen om aparte bedden / twin beds als ik een hotel kamer heb geboekt ?

Stel ik boek een kamer, met n King Size bed, kan ik dan altijd vragen om gescheiden bedden ? twin beds of hoe ze dat dan ook noemen ? Zijn hier algemene regels voor in de hotellerie ? En ik vraag me dan met namen af in het buitenland, specifiek New York.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
5.7K

Het beste antwoord

Vragen kan natuurlijk altijd, maar je hebt het risico dat je inderdaad toch 1 bed krijgt, een kingsize.

In Amerika heb je vaak 2 Queensize bedden, maar in New York zijn de kamers vaak zo klein dat ze er maar 1 bed in zetten.

Ik las in een reactie dat je via booking.com ziet dat je een kingsize boekt en ik begrijp dat je twin beds wilt.
Als je echt 2 bedden wilt, zou ik dit niet boeken, want de kans is groot dat je toch een kingsize krijgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik ga elk jaar met een goede vriendin op vakantie. Bij het boeken vragen wel altijd specifiek om een Twin bed.
Hoe aardig ik haar ook vind, ik heb niet veel zin om onder hetzelfde dekbed te liggen.

Is nooit een probleem. De meeste hotels hebben kamers met "doubles" (de zogenaamde twee persoonsbedden) en "Twins" (de losse bedden).

Mocht een hotel geen Twin-kamer vrij hebben, dan melden ze dat wel bij boeking.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hmm vaak zie ik booking.com de beschikbare bedden staan.
Staat er bv 1 king size bed, niet twin bed, kan ik dan gewoon twin bed opgeven en regelen ze dat dan ? ik wil niet naar een grotere en duurdere kamer ...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, er staat natuurlijk niet voor niets in de informatie op zo'n site dat er één kingsize bed staat. Hotels hebben natuurlijk niet een voorraadje extra bedden om naar wens te kunnen wisselen, het bed dat er staat is het bed dat je krijgt. Overigens wel opvallend, mijn ervaring is juist dat het moeilijk is om een echte double te vinden, een hotelkamer met een echt tweepersoonsbed in plaats van een lits-jumeaux.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, steeds meer hotels kiezen toch voor twins. Ik was van het najaar in Thailand in een mini-resort, waar ze alleen maar kingsize bedden hadden. Toen ik daar een opmerking over maakte tegen de eigenaar zei hij al dat dat een inschattingsfout was, als de bedden vervangen zouden moeten worden, dan zou hij inderdaad grotendeels voor twins gaan.
Vragen kan altijd, als ze zulke bedden hebben zullen ze dat melden.