Met welke trein of bus kan ik van Wenen naar Vienna Airport (Schwechat) gaan?

De vraag zegt het al. Ik weet wel hoe ik van het vliegveld naar Wenen moet, maar ik weet de weg niet terug. Een taxi is geen optie.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1K

Het beste antwoord

Je kan makkelijk met de trein terug: vanuit station Wien Mitte (= metrostation Landstrasse) gaan er 2 treinen per uur. De reis duurt 25 minuten. Lijn S7. Enkele reis kost €3,60
Je kan ook vanuit hetzelfde station met de snellere CAT trein (15 minuten), deze gaat 3x per uur maar is een stuk duurder ().
Ik ben zelf regelmatig met de reguliere trein gegaan (S-bahn, lijn 7). Gaat prima.
Utrecht
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje wel voor je antwoord, ik ging ook met de S-Bahn naar st. Marxer of Landstrasse (daar moest ik ook zijn), alleen ik had opgemerkt dat vanaf het vliegveld wel een trein daarheen ging, maar geen trein terug! Daarom ben ik nu een beetje in paniek geraakt.
Utrecht
12 jaar geleden
Graag gedaan.
Lijn S7 gaat vanuit Wien Mitte nog wel twee richtingen op. Dus even goed kijken of Schwechat Flughafen als stop vermeld staat op het perronbord.
In mijn herinnering: vanuit de centrale hal ga je links de trap af en de trein S7 gaat dan vanaf het rechter perron (rijrichting in het verlengde van hoe je naar beneden bent gelopen).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik naar Wenen ga, ga ik vanaf het vliegveld naar de S-Bahn, daar neem ik de S7 naar St.marxer, als ik dan weer terug wil naar het vliegveld, moet ik verder van St. Marxer naar Wien Mitte (twee haltes verder dus), en vanaf daar weer terug naar het vliegveld? http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:Metro_de_Vienne_correspondances.png
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Want ik moet naar St.Marxer eerst, daarna weer terug naar het vliegveld.
Utrecht
12 jaar geleden
Je kant van St Marx direct terug naar het vliegveld. De S7 stopt op alle stations, dus je hoeft niet via Wien Mitte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aha, lekker makkelijk dan :D dankje voor je antwoord.

Andere antwoorden (1)

genoeg keuze. zie link
De S bahn is de voordeligste optie