Hoe moet ik me identificeren?

Ik ben mijn ID kwijt en voor een nieuwe moet ik me wettelijk identifuceren. Hoe kan dit? Ik ben 15 dus geen rijbewijs

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (5)

Je geboorte bewijs meenemen.

Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aangifte doen bij de politie en die bij je houden.

Voor de volgende keer een kopie maken en ondertussen zsm een nieuwe aanvragen.

Toegevoegd na 25 minuten:
De aangifte kan je gebruiken zolang je de ID nog niet binnen hebt of op een of andere manier niet zo snel kan regelen. Ondanks dat je niet altijd aangifte meer hoeft te doen is het soms toch handig.
(Bijv. verblijfsvergunning loopt via het IND en kan even duren).

Maar je moet je ID wel zo snel mogelijk regelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aangifte formulier van de politie is voldoende om een nieuwe ID aan te vragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is dat overal zo? In Amsterdam(-Amstelland) in ieder geval wel maar in andere regio's ook?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze ervaring heb ik wel, en bij de banken mag jij je ook tijdelijk legitimeren en geld afhalen met aangifte formulier als bankpas en legitimatie kwijt/gestolen is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is afhankelijk ook waar vraagsteller woont. Sommige gemeentes hoeft bij verlies geen aangifte meer worden gedaan, sommige weer wel.
In Amsterdam-Amstelland kun je volgens de politie rechtstreeks alles bij Burgerzaken afhandelen...

http://www.politie-amsterdam-amstelland.nl/get.cfm?id=8165

Als je er niet uitkomt, even contact opnemen met Burgerzaken in jouw gemeente en gewoon vragen wat je moet doen om je te identificeren. Je bent natuurlijk niet de eerste die dit overkomt...

Toegevoegd na 1 minuut:
Hier hoef je dus zo te zien uberhaupt niet langs de politie in geval van verlies; enkel in geval van diefstal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan beter zeggen dat je portomonee gestolen is en dan aangifte doen..
Als je zegt dat je hem door eigen schuld kwijt bent geraakt komt er extra kosten bij, dus ben je duurder uit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit antwoord is helemaal fout! Mijn portemonnee werd een keer echt gestolen en ik moest ook extra kosten betalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke sorry maar dit was wel bij me neef het geval,
Ik kan mss wel fout zitten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eerlijkheid duurt het langst...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha maar extra betalen als het goedkoper kan..
Terwijl we al zo veel betalen