Hoeveel (Zak)geld moet ik meenemen op vakantie?

We gaan met 2 personen, volwassenen, naar Kreta. Hebben een appartement gehuurd,zonder verdere verzorging. Dus geen ontbijt/diner of zo. Wat is een "modaal"-bedrag waar we zo'n beetje van kunnen uitgaan? We zullen ons niet in het nachtleven storten maar een terrasje op zn tijd hoort natuurlijk wel bij vakantie. En even buiten eventuele excursie's, auto/scootertje huren, souvenirs.
Waar zouden jullie vanuit gaan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
9.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou tegen ze zeggen: Je hebt al ettelijke miljarden uit nederland gehad, nu kom ik even iets terughalen :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als ik je kon plussen C4th voor deze reactie dan deed ik het :-)

Antwoorden (6)

Gewoon
Je pinpas mee nemen dan zit je nooit zonder. Wel zo prettig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat begrijp ik. Maar ik bedoel: waar moet ik op rekenen. Want mijn bankrekening is niet oneindig.
Je kan rekenen op een 35-40 euro per persoon per dag. En helaas ligt het er ook aan wanneer je gaat ik ben 2x naar Kreta geweest en de prijzen worden tijdens het hoogseizoen overal omhoog gekrikt. Ben je buiten de toeristenplaatsen kan je makkelijk met 30 euro af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt er aan of je graag nog een drankje extra drinkt en een dikke cocktail wilt op het strand..
Ik vindt dat soort verwennerij wel lekker op vakantie, dus mijn dag-spendering zou ongeveer zo zijn:
Boodschapjes (2 flessen wijn, wat groenten en fruit en een broodje voor 's ochtends) €10, fijne lunch €10 en een diner €20. Reken daar €10 aan openbaar vervoer bij en nog €10 aan aankopen als souvenirs etc. Dus €60 per persoon per dag. Dit lijkt vrij veel, maar alles wat over is kan je in een potje bewaren voor de laatste dag, om nog eens goed ervan te genieten bij het zwembad met net iets teveel cocktails!

Mocht je zuinig willen zijn en geen alcohol drinken, en alleen zelf koken op het appartement, reken dan op een kleine €5 per dag of zelf minder..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon wat zakgeld meenemen en de rest afhalen ter plaatse volgens je behoefte is het handigste.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Buiten je boodschappen geld dat je per week in nederland gebruikt moet je reken op zeker 100 euro per dag voor twee personen mijn ervaring is dat Griekenland duur is.
En tip is ga eens lekker eten buiten het dorp.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je zelf je ontbijt maakt en zelf kookt kun je met 25 euro per dag vooruit. Ga je uit eten zou ik toch op 75 euro per dag rekenen.

Dus ga je 8 dagen en de helft van de tijd uit eten zou ik zeggen 400 euro (voor 2 personen), ga je nooit uit eten wordt het dus 200 euro

Dat is ALLEEN voor het eten.

Uitstapjes (grotten, boten, bustochten etc) zijn ook niet misselijk, al snel 10-20 euro per persoon dus tel dat er maar bij, doe je elke dag een uitstapje of maar af en toe, dat scheelt ook nogal.

En reken nog iets voor evt souvenirs
amigo