Schotland; Edinburgh en Glasgow. Van de zomer gaan we er heen. Wat zijn echte aanraders om te bezichtigen/doen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Rij vanuit Glasgow naar het noorden, via Fort William naar het dorpje Mallaig : de mooiste weg, die ik ooit gereden heb.
In Mallaig kan je de pont nemen naar het eiland Skye : prachtig!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Edinburgh en Glasgow zijn alle twee hele leuke steden. In Edinburgh heb je het Edinburgh Castle, prachtig hoog boven de stad. In alle twee de steden kun je met een Britse bus een rondrit maken die je langs alle sites leidt. Als je geluk hebt en je bent in Edinburgh tijdens het festival, moet je dat zeker bezoeken.

Glasgow is een wat modernere stad, maar ook daar zijn volop mooie oude gebouwen te bezoeken. Beroemd zijn de panden die ontworpen zijn door Mackintosh, met een typische Art Nouveaa-stijl. Je vindt ze door heel Glasgow. Glasgow was in 1990 culturele hoofdstad van Europa. Op elke straathoek is wel wat te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Edinburg Castle mag je inderdaad niet missen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ooit een highlandstour met n coach gedaan, erg leuk!
Huur film: Monty Python And The Holy Grail, ga naar musical; Spamalot.

Film in in Schotland opgenomen. Kastelen zijn te bezoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kijk ook wat noordelijker. de schotse treinlijnen zijn zeer geliefd bij eo's rail away
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Edinburgh: Neem een "ghost tour". Prachtig stukje history van de stad. Daarnaast is de stad 1 grote cultuur.
Je hebt de Camera Obsecura welke ook leuk is.

Als je met de boot gaat, stop dan onderweg ook bij het kasteel van Harry potter.