Ja er rijden bussen op 5 mei.
5 Mei is geen officiele feestdag.

Toegevoegd na 10 minuten:
In aanvulling op de reacties: Ook op feestdagen rijden er uiteraard bussen, maar dan zullen ze een speciaal dienstrooster hebben. Op 5 mei rijden ze hun normale diensten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
op officiële feestdagen rijden bussen ook
ronron1212
12 jaar geleden
- het is wel degelijk een nationale feestdag
http://www.z24.nl/economie/nederland/artikel_127951.z24/Heb_jij_vrij_op_5_mei_.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
min is niet van mij hoor!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, ook op feestdagen rijden er bussen, maar dan is het een aangepaste dienstregeling.
ronron1212
12 jaar geleden
Bedrijfsleven
De cao of uw arbeidsovereenkomst regelt of 5 mei een betaalde vrije dag is. Als er in de cao geen afspraken zijn gemaakt, of als de bedrijfstak geen cao heeft, beslist de werkgever of u vrij bent. In veel cao's is vastgelegd dat werknemers alleen vrij zijn wanneer het een lustrumjaar is, zoals 2010, 2015 en 2020.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Ron: het zal wel, maar in onze CAO dus niet.
En in de CAO van een aantal kennissen ook niet.
Ja er rijden bussen op 5 mei en de winkels zijn ook gewoon open
% mei is dan wel een nationale feestdag maar slechts om de 5 jaar heb je een dag vrij hiervoor op 2015 is alles weer gesloten en hoef je niet te werken
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de buschauffeurs wel;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt niet. Niet ieder bedrijf heeft automatisch vrij eens in de 5 jaar. Dat moet dan in de CAO staan.
Ik werk bij een bedrijf dat geen vrij heeft (ja het is een Nederlands bedrijf). Ik heb dus vorig jaar gezellig de hele dag achter mijn pc doorgebracht (en dit jaar weer).
ronron1212
12 jaar geleden
Bedrijfsleven
De cao of uw arbeidsovereenkomst regelt of 5 mei een betaalde vrije dag is. Als er in de cao geen afspraken zijn gemaakt, of als de bedrijfstak geen cao heeft, beslist de werkgever of u vrij bent. In veel cao's is vastgelegd dat werknemers alleen vrij zijn wanneer het een lustrumjaar is, zoals 2010, 2015 en 2020. Een slechte CAO dan
itsme
12 jaar geleden
In veel CAO's (o.a. alle CAO's van Metaal en Techniek) staat dat er een collectieve vrije dag kan worden aangewezen op 5 mei... dan heb je wel allemaal vrij, maar het kost je een snipperdag.
Natuurlijk rijden er bussen op 5 mei, bussen rijden altijd, of het nu kerst, pasen of pinksteren is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
helemaal correct.
+